عصر خودرو

پرداخت سود نقدی سهام عدالت در دستور کار دولت

عصر بازار- مشمولان سهام عدالت تنها ۲ روز فرصت دارند تا صورت حساب سهام عدالت خود را تا سقف یک میلیون تومان افزایش دهند. همچنین تقسیم سود نقدی سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۶ همچنان در دستور کار سازمان خصوصی‌سازی و دولت قرار دارد.

پرداخت سود نقدی سهام عدالت در دستور کار دولت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در اواخر سال گذشته بود که مشخص شد شرکت‌های سرمایه‌پذیر در طرح سهام عدالت در طی 10 سال گذشته به طور میانگین به ازای هر مشمول  532 هزار تومان سود به سازمان خصوصی‌سازی دادند و این سازمان این مبلغ را به حساب خزانه واریز کرده است. در نتیجه مشمولان سهام عدالت می‌توانستند وارد سامانه سهام عدالت شوند و تا سقف 468 هزار تومان پول به حساب دولت واریز کنند تا بتوانند یک میلیون تومان سهام عدالت داشته باشند. این موضوع برای مشمولان اختیاری بود یعنی می‌توانستند این مبلغ را واریز نکنند و فقط 532 هزار تومان سهام عدالت داشته باشند البته دو دهک درآمدی پایین که شامل کمیته امداد و بهزیستی می‌شود شامل 50 درصد تخفیف بودند و نیاز به واریز این پول برای آنها نبود در نتیجه این دو دهک درآمدی شامل یک میلیون تومان سهام عدالت می‌شدند.

    مشمولان سهام عدالت تقریبا از ابتدای سال 1396 فرصت داشتند تا صورت حساب سهام عدالت خود را تا سقف یک میلیون تومان افزایش دهند و با پایان شهریور ماه این فرصت به اتمام رسید. اما شورای عالی سیاست‌های کلی اصل 44 تصمیم گرفت تا این مدت را تا پایان مهرماه تمدید کند.

    علاوه بر این سازمان خصوصی‌سازی چندی پیش اعلام کرده بود که سود سهام عدالت مربوط به سال مالی 1395 را تا پایان شهریور ماه سال 1396 به حساب مشمولان واریز خواهد شد، اما این موضوع تاکنون عملی نشده و آنطور که مسئولان سازمان خصوصی‌سازی می‌گویند به زودی این سود به حساب مشمولان واریز خواهد شد. سازمان‌ خصوصی سازی می‌گوید برای واریز سود باید از نهاد خاصی اجازه دریافت کند.

    چندی پیش خبری به نقل از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد که گفته بود واریز سود نقدی سهام عدالت منتفی شده است و رئیس‌جمهوری هم با این موضوع موافقت کرده، اما سخنگوی دولت به تازگی در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه در پاسخ به اینکه آیا رئیس‌جمهوری در نتیجه رایزنی رییس مجلس و با پیشنهاد روسای کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره توقف پرداخت سود سهام عدالت موافقت کرده است؟ گفت که رئیس‌جمهوری با توقف پرداخت سود سهام عدالت موافقت نکرده است.

    با این حساب سود سهام عدالت مربوط به سال مالی 1395 به گفته سازمان خصوصی‌سازی به زودی در حساب مشمولان واریز می‌شود و علاوه بر آن مشمولان سهام عدالت تنها تا پایان مهرماه فرصت دارند که باقیمانده حساب سهام عدالت خود را تا سقف یک میلیون تومان افزایش دهند و به نظر می‌رسد این فرصت دیگر تمدید نشود.

    برچسب ها