عصر خودرو

بانک مرکزی انگلیس متهم به تبعیض جنسیتی در تشکیلات خود شد

عصر بازار- در تمام رده های بالای بانک انگلیس فقط ۲ عضو خانم وجود دارد که این امر منجر به فراخواندن وزیر خزانه داری انگلیس برای چاره اندیشی شده است.

بانک مرکزی انگلیس متهم به تبعیض جنسیتی در تشکیلات خود شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا  ، در حال حاضر گروهی از نمایندگان مجلس انگلیس نسبت به فقدان زنان در سمت های بالای بانک انگلیس ابراز نگرانی کرده اند.

    در همین حال «نیکی مورگان» که کمیته سیاست گذاری خزانه داری بانک انگلیس را ریاست می کند در نامه ای به «فیلیپ هاموند» وزیر خزانه داری انگلیس خواستار انجام هر کاری برای تشویق به استفاده از زنان در کمیته سیاست گذاری بانک انگلیس شده است.

    «مورگان» گفت: خزانه داری باید هر گونه تلاشی را در جهت تشویق و بکارگیری  طیف متنوع کاندیداهای احتمالی در کمیته سیاست گذاری بانک انگلیس را انجام دهد.

    در همین حال در میان کمیته های متعدد بانک انگلیس فقط 2 عضو خانم وجود دارد؛ در حالی‌که در میان 11 عضو کمیته سیاست گذاری پولی بانک انگلیس هیچ خانمی دیده نمی شود.

    بر همین اساس، در پست های عالی رتبه بانک انگلیس نسبت مردها به خانم ها به هیچ وجه قابل مقایسه نیست؛ ضمن اینکه در فرآیند جذب زنان برای کمیته سیاست گذاری بانک انگلیس یکسری موانع وجود دارد البته این در حالی  است که تعداد زنان به نسبت مردها در بخش خدمات مالی بیشتر است.

    «مورگان» گفت: تنوع جنسیتی در مشاغل می تواند به عملکرد بهتر سوددهی شرکت ها و شکوفاتر شدن اقتصاد منجر شود.

    بر پایه این گزارش، فاصله بین دستمزد مردها و زنان در انگلیس 20 درصد است.

    برچسب ها