عصر خودرو

سرمایه گذاری در طلا بهتر از بیت کوین است

عصر بازار- تحلیلگران اقتصادی بانک گلمن ساچ آمریکا اعلام کردند: با توجه به معیارهای بررسی شده در طلا و بیت کوین، برتری طلا به بیت کوین بیشتر است.

سرمایه گذاری در طلا بهتر از بیت کوین است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، بانک گلمن ساچ آمریکا اعلام کرد، طلا به لحظ ارزش ذاتی و ماندگاری بهتر از ارزهای مجازی است.

    تحلیلگران گلمن ساچ اعلام کردند، فلزات گرانبها علیرغم سود نسبی که دارند در کلاس سرمایه مدرن در بازار بورس قرار می گیرند.

    زمانیکه بلاتکلیفی در بازار ایجاد می شود، قیمت طلا افزایش پیدا می کند و در بلند مدت طلا به دلیل تداوم رشد تقاضا در بازارها نوظهور بویژه در چین با رشد قیمت روبرو خواهد شد.

    در همین حال کارشناسان اقتصادی گلمن ساچ بواسطه چندین معیار از جمله ماندگاری، قابلیت حمل، ارزش ذاتی و واحد محاسبه به مقایسه طلا و بیت کوین پرداختند و در نهایت اعلام کردند که در سه مقوله طلا بهتر از بیت کوین است و فقط در معیار قابلیت حمل بیت کوین به طلا برتری دارد.

    همچنین در حالیکه هر دو آنها برای ذخیره در بلند مدت نیازمند مهارت هستند؛ بیت کوین به دلیل اینکه در برابر هک شدن از طریق کیف های پول آنلاین، کاربران رایانه یا تلفن های هوشمند آسیب پذیر هستند از این رو طلا به بیت کوین اولویت دارد.

    از سویی دیگر جابجای شمش های طلا می توانند هزینه بر باشد، دارای وزن هستند، نیازمند سطح بالای امنیت و در بعضی از کشورها مانند هند برای واردات طلا مالیات سنگینی وضع شده است؛ در حالیکه بیت کوین ها بسیار سریع تر و ارزان تر قابلیت جابجایی دارند.

    در مورد عرضه طلا محدودیت وجود دارد و از این منظر بیت کوین پیش می افتد؛ اما طلا در حفظ قدرت خرید خود بهتر است و روزانه با نوسان قیمت خیلی کمی روبرو می شود.

    در سال جاری میلادی بیت کوین در حدود 600 درصد افزایش قیمت پیدا کرده و در ابتدای سال جاری میلادی قیمت آن کمتر از یک هزار دلار بود و بعد از گذشت تقریبا 10 ماه به نزدیک 6 هزار دلار در هر واحد افزایش پیدا کرد.

    بر همین اساس قیمت طلا در سال 2017 میلادی 12 درصد افزایش نشان می دهد؛ در حالیکه مجموع ارزش بیت کوین در جهان در حال رسیدن به 100 میلیارد دلار است.

    برچسب ها