عصر خودرو

ترمز افزایش قیمت نفت کشیده شد

عصر بازار- قیمت‌های نفت روز پنج شنبه تحت تاثیر ادامه روند کاهش تولید اوپک، تنش‌ها در خاورمیانه و تولید کمتر آمریکا به دلیلی تعطیلی‌های ناشی از طوفان، ثابت بود.

ترمز افزایش قیمت نفت کشیده شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، نفت برنت که قیمت پایه برای بازار جهانی است، 58.19 دلار در هر بشکه معامله شد که نزدیک به قیمت نهایی معاملات چهارشنبه بود. بهای معاملات برنت حدود یک چهارم نسبت به چهار ماه قبل رشد کرده است.

    نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 52.3 دلار در هر بشکه معامله شد که نسبت به روز گذشته تغییری نداشت، اما یک چهارم از ژوئن به این طرف بالاتر رفته است.

    اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 13 اکتبر، 5.7 میلیون بشکه کاهش یافته و به 456.49 میلیون بشکه رسیده است.

    تولید نفت آمریکا 11 درصد نسبت به هفته پیش از آن کاهش یافت و به 8.4 میلیون بشکه در روز رسید که پایین‌ترین سطح تولید از ژوئن سال 2014 بود، زیرا تولید به دلیل طوفان نیت که اوایل اکتبر به ساحل خلیج آمریکا رسید، متوقف شد.

    به گفته تحلیلگران، ریسک مختل شدن عرضه به دلیل تنش‌های سیاسی در مناطقی شامل خاورمیانه و آمریکای جنوبی وجود دارد.

    نیروهای ارتش عراق هفته جاری در واکنش به برگزاری همه‌پرسی استقلال منطقه کردستان، شهر نفتی کرکوک را تصرف کردند و نگرانی‌هایی را نسبت به مختل شدن عرضه برانگیختند.

    همچنین اقدام اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در عدم تایید پایبندی ایران به برجام، به این تنش‌ها افزوده شده است. وی به کنگره 60 روز مهلت داده تا درباره اقدامات بیشتر علیه ایران تصمیم بگیرد. با این‌همه امیر زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت روز سه‌شنبه در یک کنفرانس صنعت نفت در لندن تاکید کرد که تصمیم ترامپ تاثیر چندانی بر برنامه‌های صنعت نفت کشور نخواهد گذاشت.

    بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران انتظار دارند با اقدام احتمال اوپک و متحدانش از جمله روسیه برای تمدید مدت اجرای توافق کاهش تولید، میزان عرضه محدودتر شود.

    برچسب ها