عصر خودرو

تاکید شرکت هنکل آلمان بر ادامه فعالیتهای اقتصادیش در ایران

عصر بازار- شرکت هنکل آلمان اعلام کرد: به رغم شک و تردیدهای ایجاد شده در مورد مناقشه بر سر توافق هسته ای ایران، این شرکت فعالیت هایش را در ایران متوقف نخواهد کرد.

تاکید شرکت هنکل آلمان بر ادامه فعالیتهای اقتصادیش در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، این شرکت المانی دیروز (چهارشنبه) در نشستی در دفترش در دبی اعلام کرد: ما پتانسیل عظیمی را در ایران مشاهده می کنیم. این بازاری است که آینده دارد.
    شرکت هنکل آلمان در تولید محصولات بهداشتی و آرایشی فعال بوده است.
     به دنبال به روی کار آمدن دونالد ترامپ در سمت ریاست جمهوری آمریکا با توجه به مخالفت های وی با برجام، شک و تردیدهایی در مورد تمایل شرکت های خارجی برای فعالیت در ایران ایجاد شد.
    این در حالیست که اروپایی ها بارها از بازار ایران به عنوان یک بازار مهم و پرسود برای شرکت های اروپایی یاد کرده اند و خواستار سرمایه گذاری های گسترده در ایران شده اند.
    اظهارات ضد برجامی اخیر رئیس جمهوری آمریکا نه تنها تحول مثبتی برای سیاست خارجی کاخ سفید به همراه نداشت، بلکه اتفاق نظر بی سابقه ای در حمایت از موضع ایران و برجام حتی در میان هم پیمانان باسابقه اروپایی واشنگتن به وجود آورده است.
    اکنون فضای بین المللی بطور کامل علیه ترامپ است و این مساله قطعا در آینده برای وی بسیار چالش برانگیز خواهد شد. تاکنون سابقه نداشته اجماع نظر بین المللی تا این میزان علیه سیاست دولت امریکا به صورت علنی قابل مشاهده باشد. این نشان می دهد که ترامپ در راهبردش در قبال ایران در مسیر اشتباهی گام برمی دارد که می تواند حتی برای جهان پیامدهای خطرناکی به همراه داشته باشد.
    دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب (به وقت تهران) پس از ماه ها جنجال آفرینی تبلیغاتی درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و آنچه او اقدامات ثبات زدایانه ایران در منطقه می نامد، راهبرد جدید دولتش را در این باره اعلام کرد و از جمله گفت که پایبندی ایران به برجام را تایید نمی کند و تصمیم گیری درباره سرنوشت برجام را به کنگره آمریکا خواهد سپرد.
    اعلام این موضوع بلافاصله واکنش سران کشورهای مهم اروپایی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و حتی شماری از مقام های کنگره را برانگیخت و آنها عمدتا حمایت خود را از توافق هسته ای ابراز کردند و از جمله فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تنها دقایقی پس از سخنرانی ترامپ درباره برجام، در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد ': برجام یک توافق دوجانبه نیست و به هیچ کشوری تعلق ندارد و هیچ کشوری نمی تواند به آن پایان بدهد' و سران آلمان، انگلستان و فرانسه سه کشور اروپایی امضاکننده توافق هسته ای نیز ساعاتی پس از این سخنان، بیانیه مشترکی در حمایت از آن صادر کردند.
    همچنین دو روز پس از این سخنان نیکی هِیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت «فکر می کنم که ما فعلا به برجام پایبند خواهیم بود. زیرا ما امیدوار به بهبود شرایط هستیم و این هدف است» و رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این نیز نیز برخلاف سخنان ترامپ اشاره کرد «پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران، موسوم به برجام، به سود آمریکاست».

    برچسب ها