عصر خودرو

برای همه سناریوهای خروج از اتحادیه اروپا حتی بدون توافق آماده‌ایم

عصر بازار- نخست وزیر انگلیس گفت دولتش برای هر پیامدی در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا آماده و حتی برای خروج بدون توافق با بروکسل هم آماده است.

برای همه سناریوهای خروج از اتحادیه اروپا حتی بدون توافق آماده‌ایم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، ترزا می نخست وزیر انگلیس گفت لندن تلاش خود را برای به دست آوردن بهترین توافق برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) می‌کند.

    به نوشته خبرگزاری رویترز، خانم می گفت با وجود تلاش برای دست‌یابی به بهترین توافق برگزیت، لندن خود را آماده برگزیت بدون توافق نیز می‌کند.

    می تصریح کرد، اگر دولت انگلیس خود را آماده همه سناریو‌های ممکن در مساله برگزیت نکند، در واقع بی‌مسئولیتی دولت است.

    روز گذشته مسئول خدمات مدنی وزارت کشور انگلیس گفته بود اگر لندن و بروکسل به توافقی برای برگزیت دست نیابند، انگلیس باید ارتش را برای محافظت از مرزها مستقر کند.

    مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند،‌ ولز، ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند.

    لندن مذاکرات دوساله خروج را با بروکسل در ماه مارس 2017 آغاز کرد اما تا کنون با وجود برگزاری 5 دوره مذاکره، پیشرفت چندانی حاصل نشده و دو طرف بر سر مسایل متعددی از جمله هزینه مذاکرات و آینده روابط مالی با یکدیگر تفاهم ندارند.

    بریتانیا پذیرفته در صورت حصول توافق با بروکسل و در دوره گذار برگزیت، نزدیک به 50 میلیارد پوند برای مشارکت اقتصادی به اتحادیه اروپا پرداخت کند اما مذاکرات همچنان در بن‌بست است.

    یک ماه پیش از این ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت برای پیشرفت در مذاکرات مالی برگزیت، نیاز به یک معجزه است.

    برچسب ها