عصر خودرو

تحلیلگر بازارسرمایه :

بازار سرمایه رو به بالا

عصر بازار- یک تحلیلگر بازارسرمایه، شرایط این روزهای بازار را رو به بالا پیش بینی کرد و گفت: با توجه به حذف بسیاری از ریسک ها در یکی دوماه اخیر، بازار همچنان جا دارد که با یک رشد معقول حرکت کند.

بازار سرمایه رو به بالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، یک تحلیلگر بازارسرمایه، شرایط این روزهای بازار را رو به بالا پیش بینی کرد و گفت: با توجه به حذف بسیاری از ریسک ها در یکی دوماه اخیر، بازار همچنان جا دارد که با یک رشد معقول حرکت کند.

    محمد مهدی ناسوتی فرد با بیان مطلب فوق گفت: بازار در یکی دو سال اخیر از دو فاکتور نرخ بهره و ثبات نرخ دلار، بسیار آسیب دیده بود اما از آنجا که در فاصله یکی دو ماه گذشته، تغییرات خیلی خوبی در این دو عامل ایجاد شد، اخبار نویددهنده ای در راه خواهد بود.

    وی اظهار داشت: دلار از نرخ 3800 تومان به کانال چهار هزار تومانی و نرخ بهره بانک ها که تا 25 درصد افزایش پیدا کرده بود، به 16 درصد رسیده است.

    ناسوتی فرد افزود: اگر اوراق بورسی را هم در نظر بگیریم، سخاب ها که در کمترین حد ریسک هستند، هم اکنون با نرخ های 16- 15 درصد معامله می شوند.

    این تحلیلگر بازارسرمایه ادامه داد: تنها نکته ای که بازار را در ماه های اخیر تا حدودی متاثر کرده بود، واکنش های تند احتمالی ترامپ رئیس جمهور امریکا بود که قیمت برخی سهم ها را هم مقداری پایین آورد ولی او هم در نهایت با موضع اخیر خود نشان داد که بیشتر حرافی می کند تا اقدام واقعی جهت خروج از برجام؛ بنابراین بعد از سخنان ترامپ بازار قوت قلب پیدا کرده است.

    به گفته ناسوتی فرد، به طور کلی شرایط بازار در یکی دو ماه اخیر بهتر شده و سهم هایی که در جریان صحبت های قبلی رئیس جمهور امریکا تا حدود 8-7 درصد ریزش کرده بودند، ریزش خود را پس گرفتند و به قیمت های پیک قبلی رسیدند.

    وی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد اگر سه فاکتور اصلی بازار را که نرخ دلار، نرخ بهره و موضع امریکا بود با ثبات در نظر بگیریم، بازار همچنان جا دارد که با یک رشد معقول رو به بالا حرکت کند؛ ولی اگر مجددا به هر دلیل نرخ بهره بالا رود، خود آن می تواند عاملی برای اثر منفی بر بازار باشد.

    ناسوتی فرد در ادامه این گفتگو در پاسخ به سوالی در خصوص سیاست های دولت در بازار سرمایه و ارتباطات بین المللی و چگونگی آغاز مبادلات بین بورسی کالاها هم گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی، یکی از اهداف اصلی دولت بوده و حداقل در بحث تامین مالی یک بارقه های امیدی وجود دارد اما بین المللی کردن بازار سرمایه مدت دار و مرحله ای خواهد بود.

    این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: ورود بانک های کره ای به کشور و همچنین جوینت شدن با شرکت های ژاپنی، نوید ورود پول های خارجی را می دهند. هرچند که ممکن است این اقدام در گام اول، الزاما به معنای مستقیم سرمایه گذاری نباشد.

    وی افزود: با این حال مشارکت در پروژه هایی همچون سیراف که شرکت ها و بانک هایی در ژاپن و کره جنوبی نسبت به آن ابراز علاقه مندی کرده اند و همچنین پروژه هایی از قبیل توتال اگر اجرایی شود، صحبت از 20-10 میلیارد دلار سرمایه گذاری است که عدد خوبی است.

    برچسب ها