عصر خودرو

پرچم قرمز از خطوط هوایی تای برداشته شد:

رشد قیمت سهام تای ایرلاینز در پی لندینگ های جدید

عصر بازار- شرکت هواپیمایی تای ایرلاینز از حضور قریب الوقوع در بازار آمریکا خبر داده است.

رشد قیمت سهام تای ایرلاینز در پی لندینگ های جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، شرکت بین المللی هواپیمایی تای ایرویز که یکی از بدترین عملکرد را در صنایع خطوط هواپیما در آسیا به خود اختصاص داده است و به این ترتیب با افت شدید قیمت سهام در سال های اخیر همراه بوده است، دچار تغییر و تحولات اساسی شده است.

    بر اساس این گزارش، پس از این که سازمان ملل درجه اعتباری خطوط هوایی تای ایرویز در تایلند را ارتقا داد، این شرکت از افزایش احتمال افتتاح پروازهای بدون وقفه به آمریکا خبر داد.

    بر اساس گفته مدیر عامل استراتژی و معاهده های این خطوط هواپیمایی، در صورتی که FAA(اداره هوانوردی فدرال آمریکا) میزان امنیت و سلامت این خطوط هوایی را تایید کند تا سال آینده پروازی مستقیم به آمریکا را طراحی خواهد کرد.

    وی افزود: تای ایرلاینز تا سال آینده در حدود 28 فروند هواپیمای جدید در اندازه های مختلف به ناوگان هوایی این کشور می افزاید.

    وی ادامه داد : یکی از استراتژی های این خطوط هواپیمایی این است که هواپیماهایی با ظرفیت مناسب را وارد ناوگان هوایی کند که بتواند مسیر تایلند تا آمریکا را بدون هیچ گونه توقفی به سرانجام برساند.

    این شرکت قصد دارد تا با کاهش هزینه ها میزان سودآوری سهم را در سال 2018 افزایش دهد .

    این در حالی است که، ایکائو(سازمان هوانوردی غیر نظامی بین‌المللی سازمان ملل) در سال 2015 میلادی، به خطوط هوایی تای ایرلاینز پرچم قرمز داد و رتبه این خطوط را به درجه 2 تنزل داد و به این ترتیب این خطوط هوایی از ارائه هرگونه خدمات جدید پروازی  به مسافران منع شده بود.

    پرچم قرمز در قوانین ایکائو به این معنی است که خطوط هوایی مزبور برای انتقال مسافران در مسیرهایی با مسافت زیاد مطمئن و ایمن نیست .

    بر این اساس، ایکائو در سال جاری این پرچم قرمز را از خطوط هوایی تای ایرلاینز برداشت.

    مدیر استراتژی این شرکت در این خصوص بیان داشت: بسیار به این اقدام ایکائو خوش بین هستیم این اقدام به دلیل پیشرفت نیروی هوایی و خطوط هوایی در این کشور است که در چند سال گذشته به پیشرفت های مناسبی دست یافته است .

    وی ادامه داد: به نظر می رسد اگر پروازهای بدون توقف برای این خطوط هوایی به راه بیفتند پروازها از بانکوک به کالیفرنیا یا نیویورک به راحتی صورت می گیرد و ارتباط بین این دو کشور را به راحتی افزایش می دهد.

    این مقام مسئول اشاره داشت: پرواز بدون توقف به وین در ماه آینده راه اندازی می شود. وین یکی از مقصدهای بسیار استراتژیک برای این خطوط هوایی تلقی می شود .

    قیمت سهام تای ایرلاینز در 12 ماه گذشته با سقوط 35 درصدی همراه بوده است و در میان دیگر همتایان خود بدترین سهام شرکت خطوط هوایی نام گرفت و 1 میلیارد دلار ارزش بازار شرکت کاسته شد .

    این شرکت در چهار سال گذشته تنها شرکتی بوده است که به صورت مداوم در بورس بانکوک با ضرر همراه بوده است.

    برچسب ها