عصر خودرو

معاون وزیر نفت در کنفرانس لندن:

۱۰ قرارداد نفتی تا مارس ۲۰۱۸ با شرکت‌های خارجی امضا می‌شود

عصر بازار- معاون وزیر نفت ایران با بیان اینکه اظهارات اخیر ترامپ تأثیر بسیار جزئی در برنامه‌های توسعه صنعت نفت ایران دارد، گفت: ۱۰ قرارداد نفتی تا مارس ۲۰۱۸ با شرکت‌های خارجی امضاء می‌شود در حال مذاکره برای انعقاد ۲۸ قرارداد هستیم.

۱۰ قرارداد نفتی تا مارس ۲۰۱۸ با شرکت‌های خارجی امضا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، یک مقام ارشد ایران اعلام کرد سیاست‌های سختگیرانه ترامپ علیه ایران تأثیر بسیار اندکی را در توسعه صنایع نفت و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی خواهد داشت.

    امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین‌الملل وزیر نفت در کنفرانس پول و نفت در لندن اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است که 10 قرارداد جدید با شرکت‌های خارجی برای توسعه میادین نفت و گاز تا مارس 2018 امضا کند.

    وی افزود: اظهارات اخیر ترامپ درباره برنامه‌های توسعه ایران هیچ خللی وارد نخواهد کرد.

    وی گفت: من فکر نمی‌کنم هیچکدام از ما یا شرکای ما از این موضع ترامپ متعجب باشند و چنین انتظاری از واشنگتن وجود داشت و اقدام ما هم حساب‌شده خواهد بود.

    زمانی‌نیا گفت: بیانیه و سیاست آمریکا تأثیری در اجرای طرح‌های آینده ما در حوزه صنعت نفت نخواهد داشت.

    به گفته وی ایران در حال حاضر درباره عقد 28 قرارداد با شرکت‌های خارجی در حال مذاکره است که بسیاری از آنها شرکت‌های مهم نفتی اروپایی هستند که قرار است بر اساس قراردادهای جدید نفتی با آنها قرارداد ببندیم.

    شرکت توتال فرانسه در ماه جولای به ایران دوباره وارد شد و قراردادی را برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی با ایران امضا کرد.

    معاون وزیر نفت اعلام کرد: ایران در حال حاضر بزرگ‌ترین منابع گاز جهان را در اختیار دارد و به دنبال این است که تولید گاز خود را به 1.1 میلیارد مترمکعب در روز تا سال 2021 برساند. در حال حاضر تولید گاز ایران 800 میلیون مترمکعب است.

    زمانی‌نیا همچنین اشاره کرد که ایران ظرفیت تولید نفت خود را تا سال 2021 از 3.8 میلیون بشکه در روز فعلی به 4.7 میلیون بشکه خواهد رساند.

    وی همچنین گفت: میادین اصلی ایران نظیر آزادگان، یادآوران، آب تیمور و منصوری ظرفیت افزایش تولید تا 2 میلیون بشکه در روز را دارند.

    برچسب ها