عصر خودرو

مدیر نظارت و بازار اولیه سازمان بورس اعلام کرد:

وضعیت مناسب شرکت صنایع مس در بازار سرمایه

عصر بازار- مدیر نظارت و بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با بیان اینکه شرکت ملی صنایع مس در بازار سرمایه شرکت کم ریسکی تلقی می شود، تصریح کرد: عمده محصولات این شرکت صادر می شود و شرکت مس وضعیت مناسبی دارد.

وضعیت مناسب شرکت صنایع مس در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، علی بیگ زاده در حاشیه بازدید جمعی از مدیران سازمان بورس اوراق بهادار کشور از مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: با توجه به درخواست افزایش سرمایه شرکت مس، پروژه هایی که به عنوان مبنای افزایش سرمایه مطرح شده بود، بازدیدی انجام شد.

    وی افزود: در این بازدید از وضعیت پروژه‌ها، منابع و محل مصرف افزایش سرمایه ای که سهامداران در اختیار شرکت قرار می دهند بررسی شد و روی منابع و محل هایی که افزایش سرمایه ای که هزینه می شود بررسی صورت گرفت.

    بیک زاده ادامه داد: در این بازدید با توضیحاتی که مسئولین شرکت مس دادند و مستنداتی که در افزایش سرمایه دیده بودیم حجم زیادی از پروژه های نوسازی و بهساری فرایند تولید در حال انجام است که پیشرفت خوبی داشته است که این موضوع برای سهامداران اهمیت دارد.

    مدیر نظارت و بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار کشور خاطرنشان کرد: سهامداران اگر از این وضعیت آگاه شوند شرایط بهتری برای مس رقم خواهد خورد چون برای سهامدار مهم است، منابعی که در افزایش سرمایه می آید در جهت پروژه های شرکت و افزایش کارایی و حجم تولید هزینه شود.

    مدیر مس منطقه کرمان نیز گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان یکی از بزرگترین شرکت بورسی مورد توجه بازار سرمایه است و سهامداران همیشه آن را رصد کرده و به دنبال کاهش قیمت تمام شده و افزایش تولید این شرکت هستند.

     محمد حسنی در بازدید جمعی از مدیران سازمان بورس اوراق بهادار کشور از مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: شرکت صنایع مس سه معدن بزرگ دارد که بزرگترین آن معدن مس سرچشمه است و این معدن جزو معادن مشهور دنیا است.

    وی افزود: در سرچشمه خط کامل تولید را داریم که از معدن تا پالایشگاه است. در میدوک معدن و تغلیظ و در خاتون آباد ذوب و پالایشگاه را داریم و ظرفیت مجتمع مس سرچشمه در تغلیظ 3.5 برابر و در ذوب 2 برابر معادن میدوک و خاتون آباد است.

    مدیر مس منطقه کرمان خاطرنشان کرد: مجموعه این سه معدن سالانه 210 هزار تن مس محتوا تولید می کنند که 75 درصد مس محتوای شرکت ملی صنایع مس را شامل می شود و 25 درصد مابقی در مس منطقه آذربایجان(مس سونگون) تولید می شود.

    حسنی افزود: 35 میلیون تن سنگ سولفوری تولید می کنیم که تا دو میلیون تن دیگر نیز قابل افزایش است و دو برابر این تعداد سنگ باطله برداشت می کنیم و مجموع عملیات خاکبرداری و باطله برداری 105 میلیون تن در سال است. مجموعاً 800 هزار تن کنسانتره از این مقدار سنگ سولفوری تولید می شود. حجم آبی که برای این کار مصرف می شود در حال حاضر با این حجم تولید به 19 میلیون مترمکعب رسیده است.

    این مقام ارشد مس منطقه کرمان به اجرای طرح جامع آب، اشاره و بیان کرد: تاسیسات تیکنر خمیری نصب شده و آب قبل از اینکه به سد رسوبگیر برسد تا آنجا که می شود درصد جامد را بالا می بریم و آب به چرخه تولید بازمی گردد که این کار بزرگترین اقدام زیست محیطی و حفظ منابع آبی در کشور بوده و جایزه جهانی را برای شرکت مس به ارمغان آورده است.

    برچسب ها