عصر خودرو

وزیر اقتصاد روسیه عنوان کرد:

وضع قوانین جدید برای فعالان بیت‌کوین

عصر بازار- وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: بیت کوین به دلیل داشتن نوسان بالا بسیار خطرناک است و فقط افراد واجد شرایط باید مجاز به تجارت با آن باشند.

وضع قوانین جدید برای فعالان بیت‌کوین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، «مکسیم اورشکین» وزیر توسعه اقتصادی روسیه، در ارتباط با سرمایه گذاری در بیت کوین گفت: در مورد بیت کوین ریسک های بسیار متعددی وجود دارد.

    وی خاطر نشان کرد: اگر به نوسان ارزش بیت کوین نگاه کنید، چند 10 درصد بالا و پایین می شود؛ این در حالی است که یک دارایی عادی چنین ویژگی را برای سرمایه گذاران به همراه ندارد. وزیر اقتصاد روسیه گفت: ابتدا شما سود می کنید؛ اما هر آنچه را که به دست آورده اید را از دست می دهید و هیچ چیزی برای شما باقی نمی ماند.

    وزیر توسعه اقتصادی روسیه تصریح کرد: آن دسته از کسانی که نمی دانند چگونه ریسک های موجود در این ابزارها را با چنین نوسانی مدیریت کنند، نباید سرمایه گذاری کنند و علت آن این است که در 99.9 درصد از موارد منجر به ضرر می شود و بعد از انجام سرمایه گذاری، خود را در یک وضعیت سخت در می یابند که این خوب نیست. 

    «اورشکین» پیشنهاد داد که فقط سرمایه گذاران واجدالشرایط حق انجام تجارت با بیت کوین را داشته باشند و برای داشتن چنین صلاحیتی باید حداقل 6 میلیون روبل دلار معادل 100 هزار دلار داشته باشید و در طول سال هم حداقل 40 تراکنش با گردش مالی 6 میلیون روبل انجام بدهند، یا اینکه حداقل 2 سال در موسسات مالی که به انجام تجارت اوراق بهادار مشغول هستند، کار کرده باشند.

    بر پایه این گزارش، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه از بوجود آوردن ارز مجازی ملی با نام «ارز رمزنگار روبل» که تحت نظارت دولت باشد، حمایت کرده است.

    برچسب ها