عصر خودرو

مشاور اقتصادی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح کرد:

جزییات ۱۱۰۰هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری بخش ارتباطات در برنامه ششم

عصر بازار- مشاور اقتصادی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: سرمایه گذاری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه چهارم و پنجم توسعه به ترتیب ۱۵۰ هزار میلیارد و ۲۵۰ هزار میلیارد ریال بود که این میزان در برنامه ششم به ۱۱۰۰ هزار میلیارد ریال رسید.

جزییات ۱۱۰۰هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری بخش ارتباطات در برنامه ششم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، برات قنبری در نشست تخصصی «الزام های 2.5 برابر کردن بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات» در نمایشگاه تله کام2017 افزود: از این میزان، 200 هزار میلیارد ریال سهم دولت و 400 هزار میلیارد ریال بخش خصوصی است و بقیه آن را دیگر بخش ها مانند بانک ها، بیمه ها و... تامین می کنند.

    وی ادامه داد: بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ششم توسعه ایجادکننده امنیت و فرهنگ توصیف شده و محور توسعه اقتصادی کشور است.
    به گفته وی، تا برنامه سوم توسعه بخش ارتباطات با عنوان پست، تلگراف و تلفن فعالیت می کرد. آن زمان بحث آزادسازی مطرح و برای نخستین بار امتیاز اپراتور خصوصی تلفن همراه ارائه شد. در سال 1382 نیز قانون ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب رسید.
    «هدف برنامه چهارم، توسعه خدمات فناوری اطلاعات بود؛ در برنامه پنجم توسعه نسل سوم و چهارم تلفن همراه معرفی و در برنامه پنجم تهدید فضای مجازی به فرصت تبدیل شد».
    قنبری ادامه داد: تا برنامه پنجم توانستیم شبکه ها و زیر ساخت ها را آماده کنیم و یک شبکه قدرتمند و هماهنگ داشته باشیم. در برنامه ششم نوسازی این شبکه و گذر به شبکه های جدید و فیبر نوری در حال انجام است؛ به طوری که در آخر برنامه نباید در زمینه زیرساخت ها مشکلی داشته باشیم.

    ** رشد 2 برابری ارزش افزوده بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ششم
    مشاور اقتصادی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: در برنامه ششم ارزش افزوده این بخش از 260 هزار میلیارد به 530 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است که به رشد سالیانه 19.6 درصدی نیاز دارد.
    وی افزود: برای بخش ارتباطات توان رشد 2.5 برابری، بخش فناوری اطلاعات پنج برابری و بخش پست 6 تا 7 برابری در نظر گرفته شده است.
    قنبری افزایش ترانزیت ترافیک بین الملل به 30 ترابایت را از دیگر تکالیف برنامه ششم توسعه عنوان کرد و ادامه داد: با ایجاد شرکت ترانزیت بین الملل و آزادسازی مکالمات بین الملل فضای خوبی برای رقابت در این حوزه ایجاد می شود.
    وی تاکید کرد با ورود نسل پنجم تلفن همراه ماهیت شبکه به طور کامل تغییر می کند و گفت : در برنامه ششم توسعه بیشترین تاکید بر خدمات فناوری اطلاعات است و این شاخص باید تا پایان این برنامه به میزان 30 پله در دنیا رشد کند.
    «در پایان برنامه ششم اپراتورهای تلفن همراه باید از بازار 80 میلیون نفری به بازار 400 میلیونی منطقه رسیده باشند و در مشارکت های بین المللی حضور یابند».
    وی یادآوری کرد: در این بخش سعی شده است بازار، تا حد امکان آزاد شود و به منابع دولتی متکی نباشد؛ به طوری که در 10 سال گذشته 500 هزار میلیارد ریال به عناوین مختلف به خزانه دولت واریز شده است.
     هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (ایران تله کام 2017) دیروز (دوشنبه) با حضور 225 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 102 شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنها از 15 کشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.
    این نمایشگاه تا بیست و هفتم مهرماه برپاست.

    برچسب ها