عصر خودرو

وزیر کره ای مطرح کرد؛

حمایت دولت کره از سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران

عصر بازار- وزیر زمین و امور زیربنایی و حمل و نقل کره جنوبی گفت: دولت این کشور از شرکت‌های کره جنوبی برای سرمایه گذاری در ایران حمایت می‌کند.

حمایت دولت کره از سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، کیون هیون می، وزیر زمین و امور زیربنایی و حمل و نقل کره جنوبی امروز (سه شنبه، 25 مهرماه) پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت اظهار کرد: حضور شرکت‌های کره‌جنوبی در پروژه‌های صنعت نفت ایران در این دیدار بررسی شد.

    وی با بیان این که شرکت‌های کره جنوبی علاقه‌مند به حضور در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران هستند درباره حضور شرکت گاز کره جنوبی (کوگس) در ایران هم اظهار کرد: مذاکره مدیران این شرکت با شرکت‌های ایرانی در حال انجام است و مدیرعامل این شرکت در ماه مه دیداری با معاون وزیر نفت ایران داشته است.

    شرکت کوگس یکی از شرکت‌های بزرگ گازی کره جنوبی است که در سال 1983 از سوی دولت این کشور تاسیس شده است و یکی از شرکت‌های اصلی وارد کننده ال ان جی در جهان به شمار می‌رود.

    شرکت ملی نفت ایران و کوگس اردیبهشت ماه 95، یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

    کره جنوبی بزرگترین واردکننده میعانات گازی ایران است و 50 درصد میعانات گازی ایران به کره جنوبی می رود، این کشور در 9 ماه نخست امسال به طور میانگین 430 هزار بشکه در روز از ایران واردات داشته است که بیش از 330 هزار بشکه از آن میعانات گازی بوده است.

    برچسب ها