عصر خودرو

نارضایتی گازپروم نفت از توافق اوپک و روسیه

عصر بازار- معاون اول مدیرعامل گازپروم نفت در مصاحبه با رویترز از توافق کاهش تولید میان کشورهای اوپک و غیراوپک که این شرکت روسی را واداشته اهداف رشد تولید خود را کاهش دهد، ابراز نارضایتی کرد.

نارضایتی گازپروم نفت از توافق اوپک و روسیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، وادیم یاکولف گفت: شرکت‌هایی که در این توافق حضور داشتند بهای مختلفی را پرداخت کرده‌اند. تاثیر این توافق برای همه یکسان بوده اما مشارکت شرکت‌ها در این توافق متفاوت بوده است.

    مدیرعامل گازپروم نفت در ادامه اظهار کرد: این به توانایی بازیگران بازار برای افزایش تولیدشان مربوط می‌شود. ما از چنین امکانی بهره‌مند بودیم اما به دلیل رعایت توافق کاهش تولید، از افزایش تولید خودداری کردیم. برای ما این مسئله بسیار حساسی است زیرا توسعه میادین نفتی ما را متوقف کرده است.

    الکساندر دیوکوف، مدیرعامل گازپروم در مصاحبه‌ای در ژوئن گفته بود: همان طور که می‌دانید گازپروم در سال‌های اخیر با جدیت سرگرم افزایش تولید به میزان 7 تا 9 درصد در سال بوده و البته ما قصد داشتیم به افزایش تولید با همین نرخ ادامه دهیم. اما پس از توافق اوپک، به جای رشد 8 تا 9 درصدی، تولیدمان را تنها 4.5 تا 5 درصد افزایش دادیم که بدون شک عامل منفی برای ما محسوب می‌شود.

    یاکولف در مصاحبه با رویترز گفت:‌گازپروم قصد دارد تولیدش را از سال آینده افزایش دهد.

    این شرکت در نیمه نخست امسال رشد 23.1 درصدی درآمد سالانه را گزارش کرد و تولید نفت و گاز این شرکت که جوینت ونچرهای مشترک را نیز دربرمی‌گرفت، 5.3 درصد بر مبنای سالانه رشد کرد.

    گازپروم نفت در ایران برای توسعه دو میدان نفتی چنگوله و چشمه‌خوش پیشنهاد کرده است.

    برچسب ها