عصر خودرو

سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی؛

التزام اوپک به توافق کاهش تولید ۸۶ درصد است

عصر بازار- فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: نرخ پایبندی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به توافق کاهش تولید، حدود ۸۶ درصد است.

التزام اوپک به توافق کاهش تولید ۸۶ درصد است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، فاتح بیرول در حاشیه اجلاس جهانی دانش در سئول به رویترز گفت: پایبندی آنها در سطح 86 درصد قرار دارد که از گذشته بالاتر است.  این که آنها در ماه نوامبر هم این برنامه را ادامه دهند به خودشان بستگی دارد.

    «اگر آنها این کار را انجام دهند، ما سال اینده شاهد متوازن شدن مجدد بازار خواهیم بود، چراکه ما همچنان مقادیر قابل توجهی از ذخایر در بازار داریم که از مقدار متوسط معمول گذشته بالاتر است.»

    اوپک و سایر تولیدکنندگان مهم شامل روسیه توافق کرده‌اند تا تولید خود را به میزان حدود 1.8 میلیون بشکه در روز تا مارچ سال اینده کاهش دهند تا ذخایر اضافی در بازار را از بین ببرند و قیمت‌ها را تقویت کنند.

    بیرول، در پاسخ به سوالی در مورد درگیری‌های عراق بین دولت و کردهای جدایی طلب و تصمیم ایالات متحده به تایید نکردن توافق هسته‌ای با ایران، گفت: هنوز برای این که بتوانیم بگوییم این اتفاقات ژئوپولیتیکی چگونه ادامه پیدا خواهند کرد و تاثیر آنها بر قیمت‌های نفت چه خواهد بود، زود است.

    او گفت: این مسائل به ما یادآوری کرد که نفت و ژئوپولیتیک، موضوعاتی بسیار به هم پیوسته‌اند و همین‌طور هم باقی خواهند ماند. امنیت نفت مساله‌ای حیاتی برای تمام کشورها است.

    برچسب ها