عصر خودرو

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبر داد

سرمایه‌گذاری خارجی در فرودگاه‌ها افزایش یافت

عصر بازار- مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در پسابرجام سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه فرودگاه‌های کشور افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاری خارجی در فرودگاه‌ها افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، رحمت الله مه آبادی در بازدید از فرودگاه  شهرستان سبزوار  اظهار کرد: در پسابرجام طرح‌های سرمایه‌گذاری برای فرودگاه‌های مختلف کشور از طریق فراخوان بین المللی اعلام شد و بخشی از آن در حال مذاکره است.

    وی افزود: پیش‌قرارداد فرودگاه مشهد به امضا رسیده و مذاکرات احداث ترمینال بین‌المللی با سرمایه‌گذاری خارجی، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد متحول می‌شود. 

    مه‌آبادی گفت: طرح توسعه فرودگاه اصفهان نیز در حال امضا و مذاکرات قراردادی برای احداث ترمینال‌های بین‌المللی در حال انجام است و فرودگاه جدید اهواز، ترمینال فرودگاه بین المللی مهرآباد نیز در فراخوان بین‌المللی است تا سرمایه‌گذاران اعلام آمادگی کنند. 

    وی اظهار کرد: با آزادسازی نرخ حمل و نقل هوایی، اصلاح ساختار راه‌های هوایی کشور و نوسازی ناوگان ترافیک 60 درصدی در فرودگاه مطرح کشور رشد یافته است.

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: 10 هزار میلیارد ریال طرح در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در یک سال و نیم گذشته افتتاح شده که در صنعت هوایی کشور بی‌نظیر است.

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: 125 طرح مطالعاتی و عملیاتی نیز در دست اجرا است. 

    وی ادامه داد: در دو سال گذشته 19 طرح نوسازی در فرودگاه شهرستان  سبزوار اجرا شد که آخرین آن ارتقای سطح زیر ساخت‌های و برق فرودگاه با نصب دو دستگاه دیزل ژنراتور 500 کاوا بود. 

    مه‌آبادی با بیان اینکه فرودگاه شهرستان سبزوار به‌لحاظ زیر ساخت‌های هوانوردی و سیستم‌های کمک ناوبری، وسعت و عرصه اکنون پاسخگویی نیازها است افزود: تیم‌های ظرفیت‌سنجی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با بازدید از فرودگاه سبزوار نیازهای مجموعه را شناسایی و به تناسب به حل و فصل آن اقدام می‌شود. 

    مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سند توسعه اداره‌کل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی تدوین شده و تمام نیازهای پنح سال آینده شناسایی و بر مبنای آن عمل می‌شود. 

    فرودگاه سبزوار تنها فرودگاه فعال در غرب خراسان‌رضوی با مساحت 328 هکتار در فاصله هشت کیلومتری جنوب غربی شهر سبزوار قرار دارد. این فرودگاه سال 1383 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

    برچسب ها