عصر خودرو

سال جاری؛ کم رونق ترین عرضه اولیه در هنگ کنگ

عصر بازار- بورس هنگ کنگ بدترین سال عرضه اولیه خود را تجربه کرد.

سال جاری؛ کم رونق ترین عرضه اولیه در هنگ کنگ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، بورس هنگ کنگ در سال جاری با کمترین میزان عرضه اولیه نسبت به سال 2012 میلادی همراه بود و در حدود 20 بیلیون دلار عرضه اولیه نیز به سال آینده میلادی موکول شد.

    بر اساس این گزارش، شرکت چینی تاور (Tower Corp) تصمیم داشت که یکی از بزرگترین عرضه اولیه های سال جاری باشد که هدف تأمین مالی بالغ بر 10 میلیارد دلاری داشت.

    اما این شرکت خدمات زیرساخت های بی سیم، که با فشارهای وارده برای عرضه اولیه تا انتهای سال جاری رو به رو بود در نهایت تصمیم گرفت در سه ماه ابتدایی سال 2018 میلادی این عرضه را به سرانجام برساند.

    یکی از مقامات این شرکت که سهامدار عمده آن نیز محسوب می شود در مصاحبه ای عنوان داشت: شرکت تاور در نظر داشت حداکثر تا ماه آگوست (10 مرداد) سال جاری وارد بورس هنگ کنگ شود در حالی که این امر محقق نشد.

    به نظر می رسد تمامی مراحل اداری پیش از عرضه اولیه این سهم به کندی صورت گرفته است . عرضه اولیه سهام این شرکت در سال آینده میلادی به این معنی است که ریسک های وارد شده بر شرکت تا حدی کاهش می یابد.

    استیون لئونگ مدیر موسسه خدمات مالی UOB در این خصوص اظهار داشت: بازگشت به روزهای اوج عرضه اولیه برای بورس هنگ کنگ در شرایط کنونی بسیار سخت است. شرکت های بزرگ چینی که در صف پذیرش بوده اند تا به حال پذیرش شده اند و شرکت هایی که از این صف جا مانده اند از این به بعد با شرایط دشواری رو به رو خواهند بود .

    در این میان شرکت Sinopec یکی دیگر از شرکت هایی که در صف عرضه اولیه بود، این عرضه را به سال آینده میلادی موکول کرده است.

    این شرکت پالایشی که مشاور عرضه را نیز انتخاب کرده بود تمامی برنامه های خود را به سال آینده میلادی موکول کرد و تصمیم گرفت علاوه بر عرضه در بورس هنگ کنگ به صورت همزمان در بورس شانگهای نیز سهام خود را به صورت عرضه اولیه ارائه کند.

    بورس هنگ کنگ میزبان 11.1 میلیارد عرضه اولیه در سال جاری بوده است در حالی که در مدت مشابه سال قبل، این بازار میزبان 19.5 میلیارد عرضه اولیه بوده است.

    به نظر می رسد سال 2017 میلادی برای این بازار بدترین سال برای عرضه اولیه باشد در حالی که در حدود 11 میلیارد عرضه اولیه برنامه ریزی شده برای سال جاری نیز در سال 2018 میلادی به اتمام می رسد.

    برچسب ها