عصر خودرو

سیف اعلام کرد:

مصونیت اقتصاد ایران در مقابل شوک‌های بیرونی

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اقتصاد ایران در برابر شوک‌های بیرونی، مصونیت یافته است، گفت: علیرغم صحبت‌های ترامپ، شاهد شوک هیجانی در بازار ارز نبودیم.

مصونیت اقتصاد ایران در مقابل شوک‌های بیرونی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، ولی الله سیف در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقتصاد ایران، در برابر شوک‌های بیرونی مصون شده است، گفت: علیرغم اظهارات ترامپ، در بازار ارز شاهد شوک نبودیم و بازار ارز در روزهای شنبه و یکشنبه گذشته و حتی امروز، بسیار آرام بود. این امر البته نشان می‌دهد اقتصاد ما با تاسی از اصول اقتصاد مقاومتی، در مقابل شوک‌های بیرونی، مصونیت نسبی یافته است.

    رئیس کل بانک مرکزی افزود:  بر این اساس، بانک مرکزی بر حسب وظیفه ذاتی خود، شرایط بازار ارز را با دقت تحت نظر دارد؛ هرچند قیمت ارز در بازار، متناسب با عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

    وی تصریح کرد: بانک مرکزی وظیفه دارد از نوسان های نشات گرفته از آثار هیجانی در بازار جلوگیری نماید؛ این در حالی است که طی روزهای اخیر، حتی نوسانات ناشی از رفتارهای هیجانی هم در بازار مشاهده نشد و شرایط کاملا عادی پیش رفت.

    رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، بازار سرمایه و بورس دیروز شاهد رشد شاخص‌ها بود، بنابراین، مجموع این شاخص ها نشان می دهد اقتصاد ما در شرایط عادی و مثبت قرار دارد و شرایط تحت کنترل و هدایت درست قرار گرفته است .

    برچسب ها