عصر خودرو

توقف روزانه ۳۵۰ هزار بشکه تولید نفت عراق در پی درگیری‌ها

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله توقف روزانه ۳۵۰ هزار بشکه تولید نفت عراق در پی درگیری‌ها، ابراز خوشبینی رئیس آژانس بین المللی انرژی به توافق جهانی اوپک، تصمیم کویت برای واردات ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز از عراق، ‎احتمال کاهش مصرف جهانی بنزین از سال ۲۰۳۰ میلادی، نارضایتی «گازپروم نفت» از ادامه توافق کاهش تولید و اعمال تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه کره شمالی بوده است.

توقف روزانه ۳۵۰ هزار بشکه تولید نفت عراق در پی درگیری‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، منابع تجاری عراق اعلام کردند که اقلیم کردستان حدود 350 هزار بشکه در روز از تولید نفت عراق را در پی درگیری با دولت مرکزی متوقف کرد.
    به گفته این منابع، تولید نفت میدان نفتی کرکوک عراق که در کنترل دولت مرکزی است، روند عادی خود را طی می کند و میزان صدور نفت این منطقه 90 هزار بشکه در روز است.

    **ابراز خوشبینی رئیس آژانس بین المللی انرژی به توافق جهانی اوپک
    به گزارش رویترز، «فاتح بیرول» رئیس آژانس بین المللی انرژی، میزان کنونی پایبندی اعضای سازمان اوپک به توافق کاهش تولید را 86 درصد اعلام کرد.
    به گفته بیرول، میزان پایبندی ها بیشتر از گذشته است و خواه ناخواه اوپک در ماه نوامبر (آبان - آذر) توافق را تمدید می کند، در این صورت ما در سال آینده میلادی شاهد توازن در بازار نفت خواهیم بود.

    **کویت 50 میلیون فوت مکعب گاز از عراق وارد می کند
    به گزارش خبرگزاری کویت «کونا»، «عصام المرزوق» وزیر نفت کویت خبر داد که قرار است، کشورش 50 میلیون فوت مکعب گاز، معادل پنج درصد از مصرف تابستانه کویت را از عراق وارد کند.
    کویت با وجود کسری بودجه، تلاش می‌کند صنعت نفت و گاز خود را سرپا نگه دارد تا از رقابت با عربستان و قطر باز نماند.

    **آسیا در کمین نفت ارزان آمریکا
    به گزارش رویترز، آسیا که به دنبال یافتن منبع ارزان عرضه نفت است، در پی طوفان های اخیر آمریکا و کاهش تقاضای داخلی برای نفت این کشور با وجود تولید رو به رشد آن، تصمیم گرفت که واردات نفت از آمریکا را برای اواخر 2017 و سال آینده میلادی افزایش دهد.
    آمار رسیده از رصد کشتی های نفتکش نشان داد که در پی کاهش اخیر قیمت شاخص نفت دبلیو تی آی آمریکا و تفاوت فاحش آن با شاخص نفت برنت دریای شمال، حدود 11 تانکر نفت آمریکا قرار است در ماه نوامبر به آسیا برسد و 12 تانکر دیگر در ماه اکتبر و نوامبر در ایالات متحده به مقصد کشورهای آسیایی بارگیری خواهد شد.

    ‎**احتمال کاهش مصرف جهانی بنزین از سال 2030 میلادی
    ‎روزنامه گاردین چاپ لندن به نقل از موسسه انرژی وودمکنزی نوشت: با توجه به سیل ورود خودروهای برقی انتظار می رود که تقاضای جهانی برای بنزین در ١٣ سال آینده به اوج خود برسد و از آن پس رو به کاهش برود.
    ‎این در حالیست که انگلیس و فرانسه تصمیم گرفته اند تا فروش خودروهای بنزین و گازوئیل سوز را تا سال 2040 میلادی ممنوع کنند و چین، قطب اصلی فروش خودروی جهان نیز به پیروی از آنها در حال اتخاذ تصمیم مشابهی است که بر تقاضای جهانی نفت تاثیر جدی خواهد گذاشت.

    **تولید نفت شیل آمریکا در ماه نوامبر رکورد تازه ای می زند
    ‎به گزارش شبکه سی ان بی سی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا خبر داد که تولید روزانه نفت شیل این کشور در ماه نوامبر با ٨١ هزار بشکه در روز افزایش به رکورد ٦ میلیون و 120 هزار بشکه برسد.
    این اداره انتظار دارد که تولید نفت آمریکا در ماه جاری میلادی (اکتبر) 6 میلیون و 40 هزار بشکه در روز شود که 44 هزار بشکه در روز کمتر از ماه پیش از است.

    **نارضایتی «گازپروم نفت» از ادامه توافق کاهش تولید
    به گزارش رویترز، وادیم یاکولوف معاون مدیرعامل شرکت «گازپروم‌نفت» گفت: این شرکت با تمدید توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مخالف است، زیرا برنامه های بلندپروازانه ما برای افزایش تولید مختل شده است.
    یاکولوف افزود: به این توافق به عنوان برنامه ای کوتاه مدت نگاه می کنیم چرا که عملکرد این شرکت دارای اهمیت راهبردی درخاورمیانه است و قصد حضور پر رنگ تر در این منطقه داریم.

    **اعمال تحریم نفتی اتحادیه اروپا بر ضد کره شمالی
    رویترز گزارش کرد که اتحادیه اروپا در پی قدرتمندترین آزمایش های هسته ای کره شمالی و در واکنش به برنامه موشک های بالستیک این کشور، در یک حرکت نمادین، دیروز (دوشنبه 24 مهرماه) فروش نفت و فرآورده های نفتی را به این کشور ممنوع کرد.
    بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس گفت: تحریم های دیپلماتیک و اقتصادی برای توقف برنامه موشک های بالستیک کره شمالی موثر واقع خواهد شد.

    برچسب ها