عصر خودرو

گسترش مناسبات ایران و الجزایر در دستور کار

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود، بر تعمیق همکاری‌های دو طرف تاکید کرد.

گسترش مناسبات ایران و الجزایر در دستور کار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، در این دیدار که در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی صورت گرفت، در خصوص  موضوعات مورد علاقه طرفین بحث و بررسی صورت گرفت. بنا بر این گزارش، عبدالرحمان رائویا وزیر دارایی الجزایر طی سخنانی در این دیدار، با بیان اینکه تعدادی شرکت های ایرانی در الجزایر فعال هستند، اظهارداشت: الجزایر آمادگی پذیرش و فراهم آوردن بستر حضور بیشتر شرکت های ایرانی را دارا است.

    طرف الجزایری همچنین ابراز امیدواری نمود، در اوایل سال آتی میلادی به ایران سفر کرده و پیشرفت های ایران را از نزدیک مشاهده نماید. این گزارش حاکی است، "مسعود کرباسیان" وزیر اقتصاد کشورمان نیز طی سخنانی، ضمن تبیین وضعیت اقتصادی کشور به نقش ایران در امنیت منطقه و  آمادگی همکاری با کلیه کشورها از جمله کشورهای همسایه و مسلمان پرداخت.

    وی با اشاره به اینکه الجزایر در گروه کشوری ایران در بانک جهانی قرار دارد خواستار همکاری تنگاتنگ و عمیق تر در این گروه شد و بر هماهنگی دو گروه کشوری در بانک جهانی و صندوق بین المللی پول تاکید کرد. در این دیدار، طرفین بر لزوم حمایت از یکدیگر در مجامع بین المللی و در حوزه های مختلف تاکید کردند.

    در این دیدار مدیر اجرایی گروه کشوری ایران که الجزایری است نیز حضور داشت و  مقرر شد همکاری های خود را تعمیق کرده و به نحو مناسبی با نماینده کشورمان همکاری نماید و این موضوع را وزیر الجزایری نیز مطرح کرد.

    برچسب ها