عصر خودرو

دهمین عرضه اولیه امسال فردا در بورس صورت می‌گیرد

عصر بازار- عرضه اولیه سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با نماد "کاوه"، فردا(چهارشنبه) در بورس تهران انجام می‌شود.

دهمین عرضه اولیه امسال فردا در بورس صورت می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، تعداد 350 میلیون سهم معادل 5 درصد از سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش فردا(چهارشنبه) به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه اولیه خواهد شد.

    این گزارش می‌افزاید: این شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است که به عنوان پانصدوهفتمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "ساخت فلزات اساسی" گروه و طبقه " ساخت آهن و فولاد اساسی " در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد "کاوه" کشف قیمت می‌شود.

    گفتنی است شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با سرمایه 700 میلیارد تومانی قرار است دومین شرکت فولادی حاشیه خلیج فارس باشد که سهام آن در بورس عرضه اولیه خواهد شد.

    این شرکت درحال حاضر گندله را از داخل کشور به عنوان ماده اولیه دریافت و بعد از تبدیل به آهن اسفنجی و شمش بیلت فولادی، بقیه را به بازار عرضه می کند.

    همچنین شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با ظرفیت 1.8 میلیون تن آهن اسفنجی و 1.2 میلیون تن بیلت فولادی در حال تولید بوده و در سال 96، برنامه تولید 1.7 میلیون تن فولاد اسفنجی و 900 هزار تن بیلت را دارد.

    بر پایه این گزارش؛ هلدینگ صنایع معدنی کاوه با در اختیار داشتن 51 درصد و بنیاد مستضعفان با 37 درصد و شرکت مادر تخصصی مالی سینا با 10 درصد سهام ، مالکین عمده این زیرمجموعه بنیاد مستضعفان هستند.

    برچسب ها