عصر خودرو

سوئیفت پستی در راه است

عصر بازار- مدیرعامل پست بانک ایران با تشریح اقدامات انجام شده برای پیوستن این بانک به تبادل مالی اتحادیه جهانی پست، این اتصال را فرصت خوبی برای کشور به ویژه در زمینه تبادلات خُرد عنوان کرد.

سوئیفت پستی در راه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، خسرو فرحی درباره اتصال این بانک به نرم افزار تبادل مالی اتحادیه جهانی پست با نام International Financial Services(IFS) گفت: پست بانک های دنیا دارای یک شبکه اقتصادی تبادلات اطلاعات مالی هستند که در حقیقت به شبکه سوئیفت بانک ها شبیه است.

    وی افزود: پست بانک علاوه بر اینکه تبادلات مالی خود را بر بستر سوئیفت انجام می دهد، به واسطه عضویت در اتحادیه جهانی پست بانک ها می تواند این خدمت را ارائه دهد که بستر آن نیز مشابه سوئیفت است.

    مدیرعامل پست بانک در عین حال تصریح کرد که بالاترین حجم تبادلات در  IFS تا 10 هزار دلار است و این بستر برای تبادلات خُرد مالی کاربرد دارد.

    فرحی توضیح داد که شخص دریافت کننده وجه با رعایت ضوابط پولشویی می تواند حتی حساب نداشته باشد و تنها پس از احراز هویت وجه ارسالی را دریافت کند.

    وی با یادآوری امضای توافقنامه پست بانک ایران با اتحادیه جهانی پست بانک ها برای اتصال به این شبکه، گفت: اتحادیه جهانی پست بانک ها ما را به کشورهای عضو معرفی کرد ولی برای آغاز کار باید با تک تک اعضا توافق نامه دوجانبه امضا کنیم.

    مدیرعامل پست بانک ایران توضیح داد که امضای این توافق نامه به این دلیل است که تبادلات مالی هم بر بستر بانکی و هم بر بستر پستی انجام می شود.

    فرحی با بیان اینکه نرم افزار اتصال به IFS در حال حاضر در پست بانک ایران وصل شده است، گفت: این امر لازمه آغاز فعالیت ارتباط با تک تک کشورهای مقصد است و ما به این منظور مکاتبه با کشورهای عضو را آغاز کرده ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم.

    وی با بیان اینکه تاکنون چندین کشور موافقت خود را برای امضای توافقنامه دوجانبه اعلام کرده اند، ابراز امیدواری کرد که تا پیش از آذرماه سال جاری، پست بانک ایران بتواند به IFS متصل شود.

    مدیرعامل پست بانک ایران حُسن پیوستن به این شبکه را برای انجام تمامی مبادلات خُرد اعلام کرد و افزود: به عنوان نمونه دانشجویان و خریداران کتاب می توانند تا سقف 10 هزار دلار از بستر IFS استفاده کنند که هزینه آن به مراتب از صرافی ها و همین طور نقل و انتقالات نظام بانکی ارزان تر است و می تواند فرصت خوبی برای کشور باشد.

    برچسب ها