عصر خودرو

راه های توسعه همکاری های حمل و نقل بین ایران و کره جنوبی بررسی شد

عصر بازار- راه های توسعه همکاری های تهران و سئول در حوزه های مختلف حمل و نقل در دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران و خانم «کیم هیون می» وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل‌ونقل کره جنوبی بررسی شد.

راه های توسعه همکاری های حمل و نقل بین ایران و کره جنوبی بررسی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در این دیدار  نحوه همکاری و سرمایه‌ گذاری شرکت ‌های کره‌ای در پروژه‌های حمل ‌و ‌نقل ریلی، هوایی، جاده‌ای، ترانزیت، لجستیک، مسکن و شهرسازی و همچنین پروژه‌های در دست اجرا توسط شرکت‌های کره‌ای در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    در این دیدار دو طرف بر تشکیل جلسه کمیته همکاری‌های مشترک میان دو وزارتخانه پیش از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در 24 آبان ماه سال جاری در کره جنوبی تاکید کردند.
    وزیر راه و شهرسازی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه همکاری های ایران و کره جنوبی در حوزه زیربناهای حمل و نقل گفت: وزارت زمین، امور زیربنایی و حمل ‌ونقل کره جنوبی به لحاظ ساختاری شباهت بسیار زیادی به وزارت راه و شهرسازی ایران دارد، زیرا هر دو وزارتخانه در کشور متبوع مسائل مربوط به حمل ‌و نقل و مسکن را پیگیری می کنند.
    عباس آخوندی افزود: امروز در زمینه‌های مختلف حمل‌ونقل ریلی، هوایی، زمینی و حوزه مسکن ‌و شهرسازی گفت‌ و گو و در نتیجه آن توافق شد کمیته همکاری مشترک بین دو وزارتخانه تشکیل تا تصمیم‌گیری در مورد پروژه‌های فی ‌مابین با سرعت بیشتری دنبال شود.
    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکرات طرفین در حوزه حمل‌ و نقل و شهرسازی گفت: در حوزه ریلی ساخت و توسعه راه‌آهن اصفهان - اهواز، خرید ریل ‌باس و سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های ایران مورد مذاکره قرار گرفت و در حوزه شهرسازی نیز مبحث شهرهای هوشمند بررسی شد.
    آخوندی یادآورشد: امیدواریم قبل از کمیسیون مشترک پیش رو که قبل از 24 آبان ماه در کره جنوبی برگزار می‌شود، کمیته همکاری‌های دوجانبه تشکیل شود.
    در ادامه کیم هیون می وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل‌ونقل کره جنوبی نیز گفت: از گفت و گو با وزیر راه و شهرسازی ایران در مورد مسکن، شهرسازی، راهسازی و شبکه ریل‌ ابراز خرسندی می‌کنم و طبق ارزیابی‌های وی، شرکت‌های کره‌ای در اقتصاد ایران تاکنون نقش بزرگی را ایفا کرده‌اند.
    وی با اشاره به مذاکرات خود در خصوص شهرسازی، زیرساخت، ترانزیت و لجستیک خاطرنشان کرد: در پایان مذاکرات امروز مقرر شد، کمیته عملیاتی در سطح معاون وزرای دو کشور در سئول برگزار شود و امیدوارم حمایت و توجه دولت و ملت ایران برای ادامه همکاری‌های دو کشور ادامه یابد.
    وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل‌ونقل کره جنوبی در پایان یادآورشد: با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیته عملیاتی آن، ابعاد مختلف سرمایه‌ گذاری شرکت های کره ای در ایران با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل‌ونقل کره جنوبی برای شرکت در کنفرانس یک روزه فرصت های مشارکت یونسکو در ایران با همکاری شرکت های کره ای به تهران است.

    برچسب ها