عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد؛

اجرای برجام، نقطه آغاز رونق بورس

عصر بازار: بازار سرمایه با وجود اجرای برجام و خبرهای خوش پیرامونی همچنان درگیر رکودی فرسایشی و حجم و ارزش پایین معاملات است که کارشناسان ابهام در صنایع را مهمترین دلیل عدم رشد و رونق در بازار سهام می دانند.

اجرای برجام، نقطه آغاز رونق بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علیرضا مستقل، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا در خصوص دلایل ادامه دار شدن افت بازار سهام با اشاره به اینکه حدود دو سال است که بازار به دلایل مختلفی وارد دوران رکود شده است، گفت: افت ادامه دار بازار سرمایه دلایل مختلفی دارد.

    وی با اشاره به اینکه بخشی از ابهامات صنایع ، در بازار سرمایه تاثیر قابل توجهی دارند، اظهار کرد: البته در حال حاضر بخش قابل توجهی از ابهامات سیاسی برطرف شده و ابهام های متغیرهای کلان اقتصادی نیز در حال برطرف شدن است.

    وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات بازار سرمایه در ماه های اخیر افت قابل توجه قیمت جهانی نفت بود،گفت: اما قیمت نفت در حال حاضر با وجود روند نزولی ، به ثبات قیمتی رسیده و پیش بینی می شود پایین تر از نرخ های فعلی نیاید بر همین اساس صنایع مرتبط می توانند در این قیمت ها برنامه ریزی خود را انجام دهند.

    وی به آغاز رفع تحریم ها از پایان آذر ماه اشاره کرد و گفت: بنابر اعلام سخنگوی دولت در پایان آذر ماه و اوایل زمستان عملیات اجرایی رفع تحریم ها آغاز می شود و به این ترتیب به نظر می رسد با از بین برداشته شدن تحریم های ظالمانه علیه ایران بسیاری از شاخص های اقتصادی به ثبات رسیده و ابهامات برطرف شود.

    مستقل با اشاره به اینکه رکود در کشور همچنان حاکم است، گفت: درحال‌حاضر شرکت‌های بورسی و صنایع و کسب‌وکارهای مختلف، به دلیل رکود اقتصادی گزارش‌های چندان مناسبی را ارائه نکرده‌اند و به این ترتیب بازار سرمایه را در فاز نزولی قرار داده‌اند.

    وی به گام‌های مثبت در مورد بهبود بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: با سیاست‌های بانک مرکزی و مصوبات جدید شورای پول و اعتبار و همچنین بسته خروج از رکودی که دولت ارائه داد، پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد کشور و در نتیجه آن بازار سرمایه به مرور وارد فاز رونق شود.

    وی کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی را از مهم‌ترین عوامل رکود بازار سرمایه دانست و گفت: بانک‌ها بدون آنکه ریسکی را متحمل سپرده‌گذاران کنند، سودهای کلانی را به انها پرداخت می‌کنند. در این صورت افراد حاضر نمی‌شوند پول‌های خود را به بازار سرمایه که از ریسک برخوردار است، وارد کنند.

    مستقل قیمت‌های سهام در بازار سرمایه را جذاب خواند و اظهار کرد: قیمت‌ها در بازار به ثبات رسیده و به نظر می‌رسد که شاهد ریزش چندانی در بازار نباشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها