عصر خودرو

بورس یزد ۱۴ ساله شد

عصر بازار- بورس منطقه ای یزد در ۱۸ مهر ماه سال ۱۳۸۳، با حضور ۶ شرکت کارگزاری فعالیت خود را آغاز کرد.

بورس یزد ۱۴ ساله شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس منطقه ای یزد،  این تالار  در18 مهر ماه  سال 1383، با حضور 6 شرکت کارگزاری با عملکردی که حاکی از معامله 28 میلیون سهم به ارزش 163 میلیارد ریال بود شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر با حضور 32 کارگزار فعال، حجم این معاملات در6 ماهه اول  سال 1396 بیش از 2 میلیارد و یکصدو و پنجاه میلیون سهم  به ارزش 6472 میلیارد ریال رسیده است.

    هم اکنون علاوه بر شهر یزد ، شهرستانهای میبد ، اردکان، مهریز، تفت و ابرکوه نیز از سامانه معاملاتی بورس برخوردار بوده و در این شهرستان ها نیز به سهامداران خدمات رسانی می گردد.

    همچنین تولید برنامه های آموزشی  و تحلیلی در رسانه ها و تشویق آگاهانه مردم به بازار سرمایه موجب شده تا زمینه ورود شهروندان یزدی به تدریج در بازار سرمایه کشور افزایش یافته و سهم بالاتری از فرصت های بازار سرمایه نصیب این استان گردد .

    این در حالی است که بورس منطقه ای یزد به منظور ارتقاء سطح مشارکت مردم این استان اقدام به توسعه شبکه کارگزاری در سطح این استان کرده و علاوه بر آن  4 تالار اختصاصی معاملات در مناطق مختلف شهر تأسیس گردیده است.

    با توجه به وضعیت مناسب تر صنعت IT در استان، خدمات آنلاین در بورس منطقه ای یزد توسعه یافته و درصد قابل توجهی از سرمایه گذاران با بهره مندی از  این خدمات، خرید و فروش سهام را  با سهولت بیشتری از طریق معاملات برخط انجام می دهند.

    شایان ذکر است، از اقدامات موثر بورس منطقه ای یزد در سالهای اخیر تمهید ورود برخی شرکت های یزدی به بورس اوراق بهادار بوده است. در این میان تأکید ویژه ای بر ورود شرکت های فولادی به عنوان صنعت  تخصصی  و با مزیت نسبی استان داشته و در این راستا  فولاد آلیاژی ایران شرکت صنایع فولاد آلیاژی  یزد و فولاد ارفع با موفقیت وارد بازار سرمایه شدند.

    در ادامه جزئیات بیشتر به صورت نمودار و جدول نمایش داده می شود.

    گفتنی است از سال بدو تاسیس تالار منطقه ای یزد در سال 83 تا نیمه اول 1396 به منظور آموزش و ارتقای فرهنگ سهامداری در حدود 27هزار نفر ساعت برگزار شده است.

     

    برچسب ها