عصر خودرو

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی:

مکانیسم بورس کالا سبب شفافیت قیمت خرما می شود

عصر بازار- معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی از تولید، فراوری و بازرگانی خرما حمایت می کند، گفت: به دو صورت وام به افرادی که در این زمینه فعالیت کنند تعلق می گیرد؛ یک راه این است که به صادر کنندگان بعد از آنکه اهلیت آنها تایید شد ظرف ۴۸ ساعت وام داده می شود و راه دوم بورس کالا است که سبب شفافیت قیمت خواهد شد.

مکانیسم بورس کالا سبب شفافیت قیمت خرما می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، معاون وزیر جهاد کشاورزی از تخصیص 3000 میلیارد تومان اعتبار جهت آبیاری تحت فشار باغ‌های کشاورزی خبر داد و گفت: برای ایجاد گلخانه‌های کوچک تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات با سود شش درصد وام تعلق می‌گیرد.

    محمدعلی طهماسبی گفت: با اجرای طرح تجمیع به صورت هوشمند مشکلات اجتماعی کاهش می یابد و با توجه به تنوع مالکیت این سیستم می تواند کارا باشد و این طرح سبب گرده آمدن کشاورزان و برکات زیادی می شود.

    وی با اشاره به اینکه نگهداری و آموزش بهره برداران سیستم های آبیاری نوین مسئله مهمی است، افزود: امسال 3000 میلیارد تومان اعتبارات جهت آبیاری تحت فشار تخصیص یافت که از این فرصت باید استفاده شود.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در رابطه با اصلاح باغات گفت: 900 هزار هکتار از باغات کشور هم اکنون به صورت سنتی اداره می شوند که باید اصلاح شوند و این اصلاح تدریجی انجام می شود.

    وی افزود: خیلی از باغات هم سوء تغذیه داشته و هم کانون آفت شده اند که درآمد کمی دارند و هزینه نگهداری آنهازیاد است که باید اصلاح شوند.

    هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات به گلخانه‌ها نداریم

    طهماسبی با اشاره به اینکه در رابطه با ایجاد گلخانه ها هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات وجود ندارد، اظهار کرد: برای ایجاد گلخانه‌های کوچک تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات با سود شش درصد از طریق صندوق کار آفرینی امید، وام تعلق می گیرد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی از تولید، فراوری و بازرگانی خرما حمایت می کند، گفت: به دو صورت وام به افرادی که در این زمینه فعالیت کنند تعلق می گیرد؛ یک راه این است که به صادر کنندگان بعد از آنکه اهلیت آنها تایید شد ظرف 48 ساعت وام داده می شود و راه دوم بورس کالا است که سبب شفافیت قیمت خواهد شد.

    طهماسبی اظهار کرد: طرح های مناسبی جهت مبارزه با زنجیره تولید خرما انجام شده و برای خشکیدگی خرما نیز طرح تحقیقی – ترویجی ظرف سه سال انجام شده که به زودی نتایج آن منتشر می شود.

    وی افزود: برای مکانیزاسیون نیز تسهیلات مناسبی وجود دارد و آب قنوات می تواند برای کشت‌های زمستانه استفاده شود که اگر زمین کم دارند می توانیم زمین مناسب در اختیار شان قرار دهیم.

    برچسب ها