عصر خودرو

سیف:

خرید تضمینی گندم رو به پایان است

عصر بازار- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:از آغاز فصل برداشت ۸ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم باارزش بالغ بر ۱۱۶ هزار میلیارد ریال از گندمکاران خریداری شد.

خرید تضمینی گندم رو به پایان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیف مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در استان های سردسیری روزهای پایانی خود را پشت سر می گذراند، اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت 8 میلیون و 871 هزار و 500 تن گندم باارزش بالغ بر 116 هزار میلیارد ریال از گندمکاران خریداری شد.

    به گفته وی تا کنون 85 هزار میلیارد ریال معادل 74 درصد بهای گندم های تحویلی به حساب گندمکاران واریز شده است.

    سیف ادامه داد: شرکت بازرگانی دولتی به طور مستمر و با جدیت تمام در حال پیگیری باقی مانده مطالبات گندمکاران است که با این وجود 30 هزار میلیارد ریال باقی مانده ظرف دو ماه آینده پرداخت خواهد شد.

    به گفته این مقام مسوول مجموع  8 میلیون و 871 هزارتن گندم خریداری شده در قالب یک میلیون و 429 هزار محموله از سوی 1440 مرکز خرید دریافت شد.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی خوزستان، گلستان،فارس، کرمانشاه و اردبیل را از استان های اصلی تولیدکننده گندم برشمرد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خودکفایی گندم استمرار دارد، افزود: با توجه به ذخایر قابل توجه گندم در سیلوها و میزان گندم خریداری شده صادرات گندم نیز ادامه خواهد داشت.

    سیف از آغاز صادرات گندم به ایتالیا خبر داد و گفت: برای نخستین بار یک کشتی 31 هزارتنی گندم دوروم جهت صادرات به ایتالیا بارگیری شد.

    وی ادامه داد: در شش ماه نخست سال 120 هزارتن آرد به بازارهای منطقه و اروپا صادر شد درحالیکه در مدت مشابه سال قبل این رقم 27 هزارتن بوده است.

    *** خرید دانه های روغنی به 350 هزارتن خواهد رسید

    مدیرعامل بازرگانی دولتی در بخش دیگر سخنان خود از رشد 3 برابری تولید کلزا نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: همچنین تولید گلرنگ نسبت به سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.

    وی با بیان اینکه خرید تضمینی گلرنگ و آفتابگردان در حال انجام است، اظهار کرد: تا کنون16 هزارتن گلرنگ و آفتابگردان از کشاورزان خریداری شده است و برداشت سویا در سه هفته آینده آغاز خواهد شد.

    سیف مجموع ارزش بهای دانه های روغنی کشاورزان 530 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:  تا به امروز 97 درصد بهای دانه های روغنی به حساب کشاورزان واریز شد و 17 میلیارد تومان باقی مانده مطالبات نیزدر اسرع وقت به حساب کشاورزان واریز خواهیم کرد.

    وی تصریح کرد: تا پایان فصل برداشت پیش بینی می شود که مجموع خرید دانه های روغنی به 350 هزارتن برسد.

    برچسب ها