عصر خودرو

مدیریت تحقیق و توسعه‌ بورس تهران منتشر کرد:

گزارش تحلیل بازار مربوط به سه ماهه‌ دوم سال ۱۳۹۶

عصر بازار- این گزارش به بررسی و تحلیل روند آمار و اطلاعات و اخبار بازار سرمایه در سال ۱۳۹۶ در مقاطع سه ماه دوم و ۶ ماهه می‌پردازد. گزارش از دو بخش آمار و اطلاعات و عوامل موثر بر بازار (عوامل کلان و عوامل موثر بر صنایع) تشکیل شده است.

گزارش تحلیل بازار مربوط به سه ماهه‌ دوم سال ۱۳۹۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس تهران براساس گزارش منتشره توسط مدیریت تحقیق و توسعه، در بخش نخست، مهم‌ترین آمار بازار از جمله ارزش بازار (به تفکیک بازار سهام و بازار اوراق بادرآمد ثابت)، شاخص‌ها (شاخص‌های ارزش وزنی، هم وزن و ارزی)، آمار معاملات (کل بازار و به تفکیک بازارها، اوراق بادرآمد ثابت و اوراق مشتقه)، نرخ گردش معاملات، معاملات به تفکیک حقیقی و حقوقی، سهام شناور آزاد، نسبت قیمت به سود (P/E)، تاثیر بر شاخص، ریسک و بازدهی، فراوانی بازدهی صنایع و شرکت‌های بورسی و تامین مالی به صورت تحلیلی‌ و جامع‌ بررسی می‌شوند.

    به‌علاوه، اطلاعات مقایسه‌ای بین بازدهی شاخص کل بورس با قیمت سکه، نرخ دلار، قیمت مسکن و شاخص فرابورس و مقایسه آن با شاخص‌های جهانی ارائه می‌شود. همچنین فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران نیز بررسی می‌شود.

    در بخش دوم، اخبار و اطلاعات کلان موثر بر بازار سرمایه و همچنین اخبار و رویدادهای برخی از صنایع مهم بررسی می‌شوند. در سه ماهه دوم سال 1396، از مهمترین اخبار و رویدادها در بازار سرمایه می‌توان به تلاش 5 نهاد ناظر آیسکو برای تبدیل عضویت ایران در این سازمان، ابلاغ نحوه ارایه صورت‌های مالی شرکت‌ها طبق IFRS توسط سازمان بورس، صدور مجوز فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه، خبر مالیاتی برای شرکت‌های زیانده بورسی و غیر بورسی، عرضه و پذیرش 3 شرکت به پرداخت ملت، تولیدی چدن سازان و داده گسترعصرنوین های وب و 3 اوراق صکوک اجاره شرکت بازرگانی سایپا یدک، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق مشارکت پتروشیمی گچساران و یک صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند) در بورس، انتقال شرکت چینی ایران از بورس تهران به فرابورس ایران، معافیت کارمزد شرکت‌های تامین سرمایه از مالیات، خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی (سخاب) در بازار سرمایه، امکان سفارش شرطی در کارگزاری‌ها با مجوز سازمان بورس، تمدید تعلیق محدودیت‌های FATF علیه ایران، تغییرات مدیریتی در سازمان بورس، برجام و تحولان پیرامون آن، امضای قرارداد همکاری مرکز مالی ایران با شرکت اینفورکس اشاره کرد.

    در این گزارش اخبار و رویدادهای موثر بر برخی از صنایع از جمله صنعت فلزات اساسی، صنعت استخراج کانه‌های فلزی، صنعت محصولات پتروشیمی، صنعت فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، صنعت خودرو و ساخت قطعات، صنعت سیمان، صنعت قند و شکر و صنعت مخابرات نیر مورد بررسی قرار گرفته است.

    علاقه مندان برای مشاهده متن کامل گزارش اینجا را کلیک کنند.

    برچسب ها