عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

رشد ۶۹ درصدی ارزش معاملات بورس تهران

عصر بازار- گزارش هفتگی بررسی بازارها، نمایی از کل بازار اوراق بهادار کشور و وضعیت بورس‌ های شناخته‌شده را نشان می‌دهد که به صورت هفتگی منتشر می‌شود. در این گزارش روند شاخص‌ های اصلی، ارزش بازار، حجم و ارزش معاملات، بازدهی بورس بر حسب ریال، دلار و یورو در بازه ها‌ی زمانی متفاوت بررسی می‌شود.

رشد ۶۹ درصدی ارزش معاملات بورس تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس تهران و بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می­شود، در هفته منتهی به 19 مهر ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهار­شنبه مورخ 19 / 07 / 1396 به عدد 84744 واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 685 واحد کاهش داشته است.

    در این هفته حجم معاملات 3269 میلیون سهم و ارزش آن 7274 میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته ( با احتساب دو روز کاری بیشتر)  به ترتیب 69 و 49 درصد افزایش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته به عدد 3382706 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 8  /  0   درصد کاهش داشته است.

    همچنین  از ابتدای سال 96 تا مورخ 19 مهر ماه، شاخص کل  با 7  /  9  درصد افزایش به رقم 84744 واحد بالغ گردید و شاخص کل هم وزن با 4  /  10  درصد افزایش عدد 17358 واحد را تجربه کرد .

    سه صنعت «فلزات اساسی» با 9 /  17 درصد، «خودرو و ساخت قطعات» با 1 /  14  درصد، «محصولات شیمیایی» با 1 /  13 درصد بیشترین حجم معاملات هفتگی و «خودرو و ساخت قطعات» با 1 /  29  درصد، «فلزات اساسی» با 6 /  14 درصد و «محصولات شیمیایی» با 1 /  10 درصد بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

    بر این اساس در 30 روز منتهی به 19مهر ماه 1396، صنعت « اطلاعات و ارتباطات » با بازدهی 5  /  65 + درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت « استخراج سایر معادن » با افت با 1  /  14  - درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت­ها، «داده گستر نوین » با 2  /  61  + درصد بیشترین افزایش و « کشت و صنعت پیاذر» با 6  /  29 - درصد بیشترین کاهش را داشتند.

    همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس های بین المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس توکیو )NIKKEI 225(با رشد  2 / 2 درصدی و شاخص بورس توکیو )NIKKEI 225( با رشد 2.2 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس عربستان صعودی (TASI)با افت 7 / 3 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

    علاوه بر موارد فوق، بازدهی بورس تهران، فرابورس ایران، نرخ ارز و طلا به صورت هفتگی و ماهانه در اختیار خواننده قرار دارد. صنایع و شرکت‌ های با بیشترین تأثیر بر شاخص، معاملات به تفکیک صنایع، ریسک و بازدهی صنایع نیز از دیگر اطلاعات ارایه ‌شده در این گزارش است. مقایسه‌ی بازدهی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله و همچنین خلاصه‌ای از بازده برخی از بورس ها، انس طلا، قیمت جهانی نفت، نرخ ارزهای مبادل های و قیمت فلزات اساسی نیز در بخش پایانی این گزارش قابل مشاهده است.

    علاقه مندان برای مشاهده گزارش کامل  اینجا  را کنند.

    برچسب ها