عصر خودرو

یادداشت تفاهم تأمین مالی میان ایران و روسیه امضا شد

عصر بازار- یادداشت تفاهم تأمین مالی میان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و موسسه دولتی بیمه صادراتی روسیه (اکسیار) امضا شد.

یادداشت تفاهم تأمین مالی میان ایران و روسیه امضا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، احمد عراقچی، معاون ارزی این بانک در دیدار با «الکسی تیوپانف»، رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل بیمه صادراتی روسیه «اکسیار»، ضمن ابراز خرسندی از گسترش روابط میان دو کشور، خواستار تسریع در تأمین مالی پروژه‌های میان طرفین شد و گفت: از به نتیجه رسیدن مذاکرات مربوط به قراردادهای فاینانس خرسندیم و امیدواریم این همکاری ها بیش از پیش ادامه یابد.

    الکسی تیوپانف، رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل اکسیار، نیز در این جلسه‌ با استقبال از به ثمر نشستن مذاکرات، در خصوص کلیات قرارداد تأمین مالی تصریح کرد: امیدواریم پروژه‌های مختلف بخش خصوصی و دولتی ایران بتوانند به زودی از تسهیلات تأمین مالی بانک های روسی استفاده کنند و بدین ترتیب، زمینه گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی میان دو کشور فراهم شود.

    گفتنی است در این دیداربر کلیات شرایط تأمین مالی میان بانک های ایرانی و روسی توافق شد و بر این اساس در چارچوب توافق یادشده بانک های ایرانی می‌توانند برای پروژه‌هایی که مجوزهای داخلی آن را اخذ کردند، به دریافت فاینانس از بانک های روسی اقدام  کنند. همچنین تسهیلاتی که از بانک‌های روسی دریافت می‌شود برای بخش‌های دولتی و خصوصی استفاده و در صنایع مختلفی که اولویت آنها به تأیید دستگاه‌های اجرایی ذیربط رسیده باشد، مصرف می شود.

    خاطرنشان می شود، با توجه به امضای یادداشت تفاهم میان دو طرف، قرارداد عمومی تأمین مالی به زودی میان بانک های ایرانی و روسی امضا و عملیاتی خواهد شد.

    برچسب ها