عصر خودرو

تامین مالی سه هزار میلیارد ریالی گل گهر با انتشار صکوک اجاره

عصر بازار- مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه خبر داد: موافقت اصولی تامین مالی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر(سهامی عام) به مبلغ سه هزار میلیارد ریال از طریق انتشار صکوک اجاره در بازار سرمایه صادر شد.

تامین مالی سه هزار میلیارد ریالی گل گهر با انتشار صکوک اجاره
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت معدنی و صنعتی گل گهر(سهامی عام) را به ارزش سه هزار میلیارد ریال جهت تامین بخشی از منابع لازم برای مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سرمایه پذیر و تامین سرمایه در گردش صادر نمود.

    وی اظهار داشت: این اوراق 4 ساله، با نرخ سود 18 درصد و به صورت با نام از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد و ناشر این اوراق شرکت واسط مالی اردیبهشت سوم(با مسئولیت محدود) می‌باشد.

    ابوترابی در خصوص دیگر ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: ضامن صکوک اجاره گل گهر، بانک پارسیان است. شرکت تامین سرمایه امید(سهامی عام) نیز مسئولیت بازار گردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق را بر عهده دارد و عامل پرداخت همانند دیگر انتشارهای صکوک، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.

    وی خاطر نشان کرد: پیش از این، شرکت هایی در حوزه صنعت و معدن نظیر شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو، شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی و ... از طریق انتشار انواع صکوک در بازار سرمایه بیش از سه هزار میلیارد ریال تامین مالی شده اند که صکوک هزار و پانصد میلیارد ریالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مهر ماه سال جاری با پرداخت آخرین اجاره بها و مبلغ اصل اوراق سررسید شد.

    برچسب ها