عصر خودرو

تامین مالی هزار میلیارد ریالی کرمان موتور با انتشار صکوک مرابحه

عصر بازار- مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه خبر داد: موافقت اصولی تامین مالی شرکت کرمان موتور(سهامی خاص) به مبلغ هزار میلیارد ریال از طریق انتشار صکوک مرابحه در بازار سرمایه صادر شد.

تامین مالی هزار میلیارد ریالی کرمان موتور با انتشار صکوک مرابحه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵:۰۰

    به گزارش به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی انتشار صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور(سهامی خاص) را به ارزش هزار میلیارد ریال جهت خرید مواد و قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو صادر نمود.

    وی اظهار داشت: این اوراق 2 ساله، با نرخ سود 18 درصد و به صورت با نام از طریق شرکت فرابورس ایران عرضه خواهد شد و ناشر این اوراق شرکت واسط مالی فروردین سوم(با مسئولیت محدود) می‌باشد.

    ابوترابی در خصوص دیگر ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: ضامن صکوک مرابحه کرمان موتور، بانک آینده است. شرکت تامین سرمایه آرمان(سهامی خاص) نیز مسئولیت بازار گردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق را بر عهده دارد و عامل پرداخت همانند دیگر انتشارهای صکوک، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.

    وی خاطر نشان کرد: کرمان موتور سومین خودرو سازی است که در صدد تامین منابع مالی خود از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه می باشد. پیش از این، مجموعه خودرو سازی سایپا طی سه مرحله از طریق انتشار انواع صکوک اجاره و مرابحه در بازار سرمایه مجموعا به مبلغ 935 هزار میلیارد ریال تامین مالی شده است و ایران خودرو هم اقدام به انتشار صکوک مرابحه به مبلغ 7 هزار میلیارد ریال کرده است که موافقت اصولی آن صادر شده و در حال طی کردن اقدامات لازم جهت کسب مجوز انتشار می باشد.

    برچسب ها