عصر خودرو

جذب سرمایه گذار خارجی در بازار هند با رونمایی از شاخص جدید

عصر بازار- بازار سرمایه هند، در جهت جذب سرمایه گذار خارجی اقدام به رونمایی از شاخص ابزارهای معاملاتی نوین کرد.

جذب سرمایه گذار خارجی در بازار هند با رونمایی از شاخص جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، دولت هند در اقدامی جدید نخستین شاخص اوراق قرضه خود را در بورس لندن معرفی کرد تا بازار اوراق قرضه خود را از طریق لندن به جهان معرفی کند.

    بر اساس این گزارش، این شاخص اوراق دولتی هند که با همکاری شرکت فوتسی راسل راه اندازی شده است بر اساس روپیه هند بوده و نخستین بار است که هند اوراقی بر این مبنا در بازار لندن منتشر می کند.

    این همکاری با بورس لندن حاصل دیدار نوامبر نارندرا مودی، نخست وزیر هند، از لندن است که طی آن تفاهم نامه همکاری اقتصادی به امضا رساندند.

    آرونداتی باتاچاریا، مدیر بانک SBI در هند در این خصوص اظهار داشت: اگر به بازار هند دقیق تر نگاه کنیم متوجه می شویم که در بازار 1.7 تریلیون دلاری بازار هند در حدود 770 میلیون دلار در اختیار شرکت های دولتی است.

    وی ادامه داد: تا به حال سرمایه گذاران خارجی هیچ شاخص شفافی برای بررسی نحوه و روند سرمایه گذاری خود نداشتند در حالی که با طراحی شاخص جدید امکان رویت نحوه افزایش و کاهش سرمایه گذاری خود را دارند .

    وی گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک صندوق های با درآمد ثابت و ابزارهای معاملاتی دیگری هم بتوانند به این شاخص وارد شوند تا طیف وسیعتری از سرمایه گذاران خارجی بتوانند از این شاخص استفاده کنند.

    بازار اوراق قرضه هند در مقایسه با همتایان جهانی خود هنوز به مرز توسعه هم نرسیده است اما باتاچاریا معتقد است برنامه های متنوعی برای توسعه و بهبود این بازار در نظر گرفته شده است که اطمینان دارد سرمایه گذاران خارجی را جذب خواهد کرد.

    واقاس صمد، مدیر درآمدهای ثابت موسسه راسل در این خصوص افزود: هند دارای بازار اوراق قرضه داخلی بسیار قوی است و انتظار می رود سرمایه گذاران خارجی زیادی تقاضای ورود به این بازار را داشته باشند .

    اقتصاد هند پس از روی کار آمدن مودی در ماه می سال 214 میلادی در حال گذار از مرحله توسعه نیافته به توسعه یافته است . به نظر می رسد پس از روی کار آمدن رئیس جدید بانک مرکزی این کشور، راگورام راجان، و برنامه های توسعه ای مشترک بین مودی با باراجان، اقتصاد هند به توسعه مناسبی دست یابد.

    اقتصاد هند در چند سال اخیر شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی زیادی بوده است که نقدینگی خود را به اقتصاد این کشور پمپاژ کرده اند .

    برچسب ها