عصر خودرو

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران مطرح کرد ؛

جشنواره تحلیل برتر و افزایش عمق تحلیل های بازار سرمایه

عصر بازار- اولین جشنواره تحلیل برتر با هدف ارتقای سطح تحلیل بازار سرمایه و فرهنگ سازی، به همت کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران برگزار می شود.

جشنواره تحلیل برتر و افزایش عمق تحلیل های بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران با بیان اینکه مطابق اساسنامه یکی از وظایف کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، توسعه سطح و افزایش عمق تحلیل های بازار سرمایه است، گفت: طی ماه های اخیر تلاش کردیم با استفاده از اهرم رقابت پیشبرد این وظیفه را اجرایی کنیم و سلسله جشنواره های تحلیل برتر با همین هدف برگزار می شود. 

    رئیس شورای سیاستگذاری این جشنواره با اشاره به اینکه سلسله جشنواره‌ های تحلیل برتر با هدف ارتقای سطح تحلیل در بازار سرمایه کشور و همچنین شناسایی استعدادها و معرفی دانشجویان، کارشناسان و تحلیلگران ممتاز برگزار می شود، عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، نیاز به برگزاری جشنواره هایی از این دست احساس می شد.

    وی ادامه داد: بر همین اساس کمیته علمی این جشنواره به سرپرستی محمد اصولیان، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی فعالیت خود را آغاز کرد و موضوعاتی همچون صنعت پتروشیمی، قیمت‌ جهانی فلزات اساسی، قیمت جهانی سنگ آهن، صنعت خودرو در ایران، صنعت پالایشگاهی و پیش ‌بینی قیمت محصولات، صنعت بانکداری در ایران و پیش ‌بینی افق آتی آن و نرخ ارز به عنوان محور های اصلی آن تعیین شد.

    دبیرکل کانون نهاد های سرمایه گذاری ایران افزود: طبق تصمیم شورای سیاست‌ گذاری جشنواره مقرر شد اولین دوره "تحلیل برتر" پاییز 1396 با موضوع بررسی، تحلیل و پیش‌ بینی قیمت جهانی فلزات اساسی (روی، مس، فولاد) برگزار شود.

    اسلامی با بیان اینکه آثار ارسالی در کمیته داوری متشکل از محمد هاشمی‌ نژاد، مجید دهقان، روح‌اله حسینی‌ مقدم و مرتضی علی‌‌اکبری بررسی می شود، ادامه داد: دانشجویان، کارشناسان، مدیران میانی نهادهای مالی و اعضای کانون یا نهادهای فعال در بازار سرمایه می توانند در این جشنواره شرکت و تحلیل های خود را به دبیرخانه آن ارسال کنند. کانون نهاد های سرمایه گذاری ایران به سه تحلیل برتر جوایزی را اهدا می کند.

    رئیس شورای سیاستگذاری این جشنواره با اشاره به اینکه هر دوره یک موضوع برای مسابقه و رقابت در این جشنواره انتخاب می شود، افزود: شرکت کنندگان می توانند بر اساس فرمت تعیین شده آثار خود را ارسال کنند و دریافت آثار یک ماه و فرآیند داوری نیز در کمتر از یک ماه انجام می شود.

    وی نقش این جشنواره در توسعه بازار سرمایه را افزایش عمق تحلیل دانست و گفت: برگزاری این جشنواره به افزایش تولید تحلیل های استاندارد منجر می شود و پس از چند دوره برگزاری شاهد تحلیل های استاندارد بازار سرمایه خواهیم بود.

    اسلامی در پایان عنوان کرد: جشنواره هایی از این دست در تمام کشورهایی که از بازار سرمایه توسعه یافته برخوردارند برگزار می شود و ما در کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران تلاش می کنیم تا از تجربه آنها بهره برداری کنیم.

    برچسب ها