عصر خودرو

مشاور رییس جمهور :

تقویت سرمایه گذاری در مناطق آزاد

عصر بازار-مشاور رییس جمهور گفت: ایجاد ارتباطات بین‌المللی موجب تقویت جریان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد می‌شود.

تقویت سرمایه گذاری در مناطق آزاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، مرتضی بانک با اشاره به صحبت های اخیر رییس جمهور آمریکا درباره ایران و برجام گفت: سر و صدای زیادی به پا شد برای یک توافقی که جنبه های حقوقی، بین المللی و اقتصادی دارد. برجام آثار بسیار ارزشمندی در صحنه سیاست خارجی و فعالیت های بین المللی برای ایران به ارمغان آورد.

    مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهارداشت: ایجاد ارتباطات بین المللی موجب تقویت جریان سرمایه گذاری در مناطق آزاد می شود. توافق ساختارمند و زیربنایی با تبلیغات یک جریانی که علاقمند به آرامش، تفاهم، تعامل بین المللی و حفظ منافع مشترک نیست با هیاهو و جنجال آنچنان شرایطی را فراهم می کند که این توافق مهم دچار بحران شود و با استفاده از عناصر همراه خود همچون رژیم اشغالگر قدس به مقابله با این بنای عظیم و مستحکم قانونمند برخورد کند اما نتیجه و ماحصل این اقدام سراسر خشمگینانه و مغرضانه یکباره در میدان عمل فرو می ریزد.

    وی ادامه داد: امروز ایران و جامعه بین المللی در یک طرف متحد و منسجم اند و آمریکا و معدود شرکایش منزوی شده اند. وقتی ساختارها، زیربناها و ارکان یک فعالیت به نحو مطلوبی در کنار هم قرار بگیرد و تعامل و اتحاد اتفاق این جریان به نتیجه برسد آن وقت تهاجمات رنگ می بازد.

    بانک تاکید کرد: امروز همه ملت ما واحد و منسجم در کنار تصمیم سازان کشور از مقام معظم رهبری تا دولت و سپاه و نیروهای نظامی در کنار هم برای رسیدن به اهداف این نظام و برای نام بلند آوازه خلیج فارس همیشگی و دائمی ایستاده اند. در این نبرد حتما ایران و جامعه بین الملل موفق بود و در مقابل دشمنان ناکام و منزوی شده اند.

    مشاور رییس جمهور در ادامه با اشاره به ظرفیت های مناطق آزاد در سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی زیربنای اصول توسعه کشور است و روز به روز آثار اجرای سیاست های مرتبط به آن بیش از پیش نمایان می شود. وقتی که زیربناها همه نگر باشد و همه عناصر مرتبط با یک موضوع در کنار یکدیگر قرار بگیرد آن موقع می توان برای رسیدن به اهداف تعیین شده امیدوارانه حرکت کرد.

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: مناطق آزاد کشور بر اساس یک فکر اساسی، بلند و آینده نگر تاسیس شده است. قانون این مناطق جامع و کامل است اما برخی از موارد آن به صورت کامل در کشور اجرایی نمی شود که باید با هماهنگی بیشتر با دستگاه های مرتبط در منطقه این قوانین و مقررات اجرایی شوند.

    بانک تاکید کرد: در کشور ما برای رسیدن به همه اهداف باید همه عوامل و عناصر به کار گرفته شود تا برنامه ها و اهداف محقق شود و نباید در برابر برخی ناملایمات اهداف را گم کنیم. مسیری که در مناطق آزاد در حال طی شدن است مسیری موفق و سربلند است. اگر اهداف کشور را با شرایط مناطق آزاد تطبیق دهیم مشخص می شود این اهداف تا چه میزان می تواند موفق باشد.

    مشاور رییس جمهور  مناطق آزاد را الگویی برای توسعه دانست و گفت: این توسعه مبتنی بر شرایط و علم روز به دست می آید، بنابراین استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های بخش خصوصی و نیز بهره مندی از سرمایه گذاری خارجی در کنار حمایت از سرمایه گذار داخلی در مناطق آزاد برای رسیدن به توسعه مورد نظر یک ضرورت است.

    بانک ادامه داد: مناطق آزاد می توانند به عنوان یک الگو برای استفاده از بخش خصوصی موثر باشند. در مناطق آزاد آنچه که در حال اجراست تلاش مستمری است که بخش خصوصی در بخش های مختلف انجام می دهند.

    وی افزود: حجم عمده فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد بر دوش سرمایه گذاران است و مناطق آزاد باید زیرساخت ها را تامین کنند. ایجاد بسترهای لازم برای گسترش فعالیت های اقتصادی از طریق بخش خصوصی از جمله وظایف دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت دوازدهم است. مناطق آزاد الگوی سرمایه گذاری سالم، توسعه یافته و آینده نگر در کشور است، همچنین باید از سرمایه های بین المللی در مناطق آزاد استفاده شود.

    مشاور رییس جمهور به موفقیت های جزیره کیش در اقتصاد ملی هم اشاره کرد و گفت: تلفیق سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد بسترهای مناسب و تامین و تکمیل زیرساخت ها باعث موفقیت امروز جزیره کیش شده است. استفاده از ارتباطات بین المللی می تواند توانمندی های داخلی را افزایش دهد.

    بانک اظهارداشت: این کشور توانمندی هایی بسیاری دارد و می تواند از قدرتمندترین بنیان های اقتصادی دنیا باشد. اگر می خواهیم دشمنان ما شکست بخورند باید بتوانیم از ظرفیت ها و امکانات بین المللی استفاده کنیم و این موضوع شدنی است.

    وی ادامه داد: جزیره کیش به یکی از مقاصد گردشگری بین المللی می شود به شرط آنکه زیرساخت های آن کامل شود و برای این منظور می بایست چرخه گردشگری جزیره کیش کامل شود و قدرت رقابت را در بخش گردشگری افزایش دهیم.

    برچسب ها