عصر خودرو

مشاور رئیس بانک مرکزی عراق:

باید بانک مشترک ایران و عراق را تاسیس کنیم

عصر بازار- مشاور رئیس کل بانک مرکزی گفت: می‌توان با ایجاد بانکی مشترک بین ایران و عراق مشخص کرد که هر کشور چه سهمی دراین بانک داشته باشد تا بتوان در زمینه های اقتصادی دو کشور کلیه اهداف را پیش برد.

باید بانک مشترک ایران و عراق را تاسیس کنیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، ولید عیدی عبدالنبی، مشاور عالی رئیس کل بانک مرکزی عراق صبح امروز در همایش بزرگ تجارت ایران و عراق که با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق برگزار شد اظهار داشت: فرهنگ و تمدن ایران و عراق زبان‌زد عام و خاص است و باتوجه به پیوندهای مشترک دینی و فرهنگی و ترکیب جمعیتی دو کشور، می‌توان بر اراده و خواست میان دو کشور برای ارتباطات بیشتر تاکید داشت.

    وی با اشاره به تراز تجاری بین دو کشور گفت: تراز تجاری ایران و عراق 7 میلیارد دلار است و کشور عراق طی سال‌های آینده درصدد اصلاح ساختارهای زیربنایی خود است که در اثر جنگ بین دو کشور از بین رفت و نابود شد.

    مشاور رئیس کل بانک مرکزی عراق خاطرنشان کرد: در طی این سال‌ها تفاهم‌نامه‌های مشترکی بین بانک مرکزی دو کشور به امضا رسیده و پیش‌بینی می‌شود جهش خوبی طی سال‌های آینده در زمینه روابط بانکی حاصل شود.

    مشاور رئیس بانک مرکزی عراق افزود: در تلاشیم تا زمینه مناسبی برای گشایش شعب بانک‌های ایرانی در عراق فراهم شود. البته بانک‌های ایرانی در این مدت وام‌های خوبی با بهره کم در اختیار مردم و شرکت‌های خود قرار داده‌اند و ما می‌توانیم به پروژه‌های مشترک در این زمینه خوشبین باشیم.

    عیدی عبدالنبی در ادامه با اشاره به عملیات تروریستی داعش گفت: پس از سال 2014 متاسفانه عراق شاهد تصرف 240 شعب بانکی از سوی داعش شد اما ما درصددیم تا این گروه تروریستی را از بین ببریم. آنها تمامی موجودی‌های نقدی و ضمانت‌نامه‌های بانکی را سوزاندند و از بین بردند.

    وی گفت: با استفاده از روش‌های نوین بانکداری و سیستم‌های الکترونیک و جلوگیری از پولشویی می‌توان مبادلات بین دو کشور را افزایش داد.

    وی گفت: می‌توان با ایجاد بانکی مشترک بین ایران و عراق مشخص کرد که هر کشور چه سهمی دراین بانک داشته باشد تا بتوان در زمینه های اقتصادی دو کشور کلیه اهداف را پیش برد.

    برچسب ها