عصر خودرو

وزیر دارایی روسیه؛

روسیه بودجه خود را با نفت ۴۰ دلار بست

عصر بازار- وزیر دارایی روسیه گفت: با توجه به نوسانات قیمت نفت و تضمین بودجه، این کشور قیمت نفت ۴۰ دلاری را برای بودجه روسیه در نظر گرفته ایم.

روسیه بودجه خود را با نفت ۴۰ دلار بست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، «آنتون سیلانوف» وزیر دارایی روسیه گفت: روسیه بودجه خود را با احتساب نفت 40 دلاری بسته است.

    این در حالی است که در آخرین روز معاملات هفته جاری میلادی، قیمت نفت بیش از 57 دلار در هر بشکه معامله شد؛ اما وزیر دارایی روسیه گفت: بودجه روسیه نوسان قیمت نفت را پیش بینی کرده است. 

    «سیلانوف» تصریح کرد: به منظور اینکه نوسانات قیمت را بازارهای خارجی به حداقل برسانیم، بودجه ای را تنظیم کرده ایم که بر پایه قیمت نفت 40 دلار در هر بشکه است و فکر می کنم که این قیمت نسبتا محتاطانه و حساب شده است و برای سه سال آینده سازگاری دارد.

    وزیر دارایی روسیه گفت: بصورت اتفاقی صورتحساب پرداخت های ما در حساب جاری بر پایه نفت 40 دلار محاسبه شده است و بنابراین درصد بودجه فدرال از درآمد نفت و گاز از 60 درصد به 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

    وی در ادامه خطر نشان کرد، نوسان قیمت نفت در سال جاری میلادی از کمتر از 45 دلار در هر بشکه به بیش از 59 دلار در هر بشکه اتفاق افتاد.

    این در حالی است که برخی از تحلیلگران اقتصادی معتقد هستند که قیمت نفت کاهش پیدا خواهد کرد؛ ضمن اینکه آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، افزایش تولید نفت غیر اوپک و رشد کند تقاضای نفت می تواند قیمت آن را تحت الشعاع قرار دهد. همچنین در ماه سپتامبر تولید نفت اوپک به بیشترین سطح ماهانه خود رسید.

    «سلانوف» گفت: چالش ما تضمین بودجه و اجرای تعهدات خود با در نظر گرفتن عوامل خارجی از قبیل کاهش قیمت نفت است.

    برچسب ها