عصر خودرو

معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان :

کل میلگرد تولیدی ذوب آهن اصفهان در بورس کالا عرضه می شود

عصر بازار- بخشنامه ای مبنی بر التزام تولیدکنندگان میلگرد آجدار شامل شرکت‌های فولاد خراسان، فولاد میانه (آذربایجان)، فولاد کویر کاشان و ذوب آهن اصفهان به عرضه حداقل ۵۰ درصد از تولیدات خود در بورس کالای ایران از سوی معاونت معدن و صنایع معدنی وزارت صمت اعلام شد.

کل میلگرد تولیدی ذوب آهن اصفهان در بورس کالا عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران ، مبنای تعیین کننده قیمت شمش؛ میانگین قیمت هفتگی فروش نقدی میلگرد خواهد بود. همچنین تولیدی کارخانجات فوق شامل کلاف 8 الی 16٫5 و شاخه آجدار 8 الی 32 در بورس کالای ایران است. تعیین قیمت پایه فروش شمش در بورس کالای ایران نیز معادل با 89 درصد میانگین قیمت میلگرد، محاسبه شده بر اساس مکانیزم یاد شده انجام می شود.

    احسان دشتیانه معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان در این خصوص  گفت: با توجه به اینکه کل میلگرد تولید شده در شرکت ذوب آهن اصفهان، در بورس کالا عرضه می شود بنابراین بخشنامه جدید تاثیری بر روند فروش میلگرد ذوب آهن، قیمت این محصول و بازار فروش داخلی میلگرد نخواهد داشت.

    وی در خصوص افزایش قیمت الکترود گرافیتی و تاثیر آن بر بهای تمام شده تولیدات ذوب آهن گفت : از آنجا که بخش عمده تولید فولاد ایران به الکترود گرافیتی وابسته است، افزایش نرخ الکترود تاثیر مستقیمی بر افزایش بهای تمام شده فولاد کشور و به تبع آن، قیمت فروش محصولات فولادی دارد.

    البته شرکت ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر شرکت های فولادی، وابستگی بسیار کمتری به الکترود گرافیتی داشته و به همین سبب، هزینه تولید نیز کمتر می باشد. بنابراین در «ذوب» بابت افزایش نرخ الکترود گرافیتی، جای نگرانی نخواهد بود.

    برچسب ها