عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید در سال ۹۶

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع بانکی برای نوسازی صنایع کشور و ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع بانکی در قالب طرح رونق تولید در سال ۹۶ خبر داد.

تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ،شریعتمداری گفت: یکی از برنامه های دولت توجه ویژه به بخش معدن است تا هم اکتشافات افزایش یابد و هم نحوه برداشت و استفاده از معادن موجود را پیش بگیریم.

    وی همچنین تاکید کرد: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از ضروریات است و تمام تلاش خود را برای اصلاح این قانون به کار می گیریم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، دلیل اصلی تاخیر در اجرای پروژه نفلین سینیت شهرستان سراب است.

    محمد شریعتمداری عصر شنبه در بازدید از کارخانه نفلین سینت سراب با بیان اینکه مقدمات اجرای این طرح در دولت هشتم آغاز شده است، اظهار کرد: اعمال فشارهای ظالمانه تحریم علیه ملت ایران در دولت نهم و دهم و دو سال اول دولت یازدهم اصلی ترین علت تاخیر در اجرای عملیات احداث این کارخانه است.

    وی افزود: در طی این مدت اجرای زیرساخت های این طرح به اتمام رسیده و مطالعات خوبی توسط شرکت آلمانی در مورد طراحی پایه و دانش فنی طرح فوق انجام شده است.

    شریعتمداری ادامه داد: تکنولوژی و تجربه این طرح در دنیای امروز با توجه به محدودیت تولید آلومینیم از طریق نفلین سینت تنها در کشور روسیه است.

    وی با بیان اینکه در این زمینه مذاکرات خوبی با شرکت آلکاروس انجام گرفته است، اظهار کرد: با سفر مسئولان شرکت روسی به ایران، در اولین فرصت ممکن و همکاری مشترک در ظرف حداقل مدت سه ماه سرنوشت پروژه، میزان حجم تولید و سرمایه گذاری آن تعیین تکلیف خواهد شد.

    شریعتمداری افزود: پس از بررسی های کارشناسی و مطالعات دقیق، وعده اجرایی این طرح را به مردم شهرستان سراب خواهیم داد.

    برچسب ها