عصر خودرو

عراق ۵ محور اولویت‌دار را برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها اعلام کرد

عصر بازار- معاون وزیر بازرگانی عراق گفت: در بخش‌های صنایع، کشاورزی، سیلو و ساختمان‌سازی و ساخت مجتمع‌های مسکونی نیاز فراوانی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی داریم.

عراق ۵ محور اولویت‌دار را برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها اعلام کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، ولی طبیب موسوی معاون وزیر بازرگانی عراق در همایش بزرگ تجاری ایران و عراق در سالن اجلاس سران اظهار کرد: ما نیازمند سرمایه‌گذاری در عراق هستیم چه بهتر که این سرمایه‌گذاری توسط ایران صورت گیرد.

    وی افزود: برای فعال کردن اقتصاد کشورمان استقبال می‌کنیم که شرکت‌های دیگر کشورها بویژه شرکت‌های ایرانی در عراق حضور یابند اما همانطور که مقامات ایرانی می‌گویند برای توسعه این روابط باید مشکلات بانکی به صورتی منطقی حل شود.

    معاون وزیر بازرگانی عراق ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در کنار بهبود بخشیدن به روابط بانکی افزایش همکاریهای دو کشور ایران و عراق شتاب بیشتری بگیرد و شرکت‌های ایرانی بیشتری در این کشور حضور یابند.

    موسوی تصریح کرد: عراق فعالیت‌های اقتصادی گسترده‌ای دارد و به دنبال آن است که به صادرات و واردات خود اهتمام و توجه بیشتری کند.

    وی گفت: عملیات تروریستی در کشور عراق اکنون که به طور کامل برداشته شده است در بخش‌های صنایع، کشاورزی، سیلو و ساختمان‌سازی و ساخت مجتمع‌های مسکونی نیاز فراوانی داریم که در این ارتباط از شرکت‌های ایرانی کمک می‌خواهیم.

    معاون وزیر بازرگانی عراق در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه روابط تجاری ایران و عراق همسنگ روابط اقتصادی نیست، گفت: این روابط امروز به سطح 6 میلیارد دلار رسیده که پیشرفت خوبی داشته اما در مقابل 200 میلیارد دلار روابط تجاری موجود در عراق رقم کمی به حساب می‌آید.

    برچسب ها