عصر خودرو

احتمال انحصار در تولید آلومینیوم پای شورای رقابت را وسط کشید + سند

عصر بازار- با افزایش گمانه زنی ها در خصوص ایجاد انحصادر در تولید آلومینیوم کشور، برخی نمایندگان مجلس از شورای رقابت برای جلوگیری از انحصار کمک خواستند.

احتمال انحصار در تولید آلومینیوم پای شورای رقابت را وسط کشید + سند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال در سال 93 با حواشی فراوان به بخش خصوصی واگذار شد، نحوه واگذاری این غول تولید شمش آلومینیوم کشور به قدری پر سر و صدا بود که حواشی آن تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده  است. گفتنی است، در بازار تولید آلومینیوم دو واحد المهدی و ایرالکو(آلومینوم ایران) حرف نخست را می‌زنند و به نوعی تولید در بازار را تقسیم کرده‌اند. این در حالی است که در حال حاضر برخی منتقدان و نمایندگان مجلس نسبت به حذف شرکت ایرالکو و ایجاد انحصار در بازار آلومینیوم کشور هشدار داده‌اند.

    بعد از بازگشایی نماد معاملاتی شرکت آلومینیوم ایران(فایرا) که از اواخر مهر ماه سال 94 متوقف شده بود، طی هفته‌های اخیر با رشد قیمتی172 درصدی بازگشایی شد و در روزهای آینده نیز قرار است سهام 20 درصدی شرکت به صورت بلوکی عرضه شود. با مطرح شدن این شائبه که پیش بینی می‌شود، سهام مذکور توسط مالکان یا نمایندگان شرکت رقیب خریداری شود موضوع عرضه سهام با چالش رو به رو شده است.

      در نامه زیر که خطاب به رئیس شورای رقابت ارسال شده، نمایندگان با توجه به مطرح شدن مباحثی در خصوص ایجاد انحصار در تولید و توزیع شمش آلومینیوم کشور، از رئیس این شورا میخواهند از واگذاری سهام مدیریتی ایرالکو به مالکان آلومینوم هرمزال یا نمایندگان وی جلوگیری کنند.

    گفتنی است پایان مهر ماه، سهام 20 درصدی ایرالکو (سیت مدیریتی) متعلق به شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان به صورت یکجا در بازار معاملات دوم عرضه خواهد شد.

    مخالفان معتقدند با خریداری شدن سهام 20 درصدی شرکت ایرالکو بازار آلومینیوم ایران، در انحصار یک شرکت قرار خواهد گرفت و به همین دلیل مکاتباتی نیز با شورای رقابت انجام گرفته است.

    برچسب ها