عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

موقعیتی برای خریداران آگاه سهام از صحبت‌های اخیر ترامپ

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه درباره صحبت‌های اخیر ترامپ و تاثیرش بر بازار سرمایه توضیح داد: شوک وارده به بازار در برخی مقاطع با ورود اطلاعات هیجانی مانند ابهامات مربوط به تحریم‌ها، موجب از دست دادن تعادل قیمت سهام بدلیل احتمال افزایش عرضه خواهد شد، این موضوع می تواند موقعیت مناسبی را برای خریداران آگاه سهام ایجاد کند.

موقعیتی برای خریداران آگاه سهام از صحبت‌های اخیر ترامپ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، فردین آقا بزرگی، درباره صحبت‌های اخیر ترامپ و تاثیر آن بر بازار سرمایه اظهار کرد: فرض اعمال برخی تحریم‌های جدید، این موضوع افزایش نرخ ارزها را در پی خواهد داشت. در نتیجه مبنای نرخ  مواد اولیه تولید محصولات ساخته شده بر این اساس تعیین خواهد شد و چون حاشیه سود با افزایش قدر مطلق این دو فاکتور نرخ فروش و قیمت تمام شده ثابت است، بنابراین در مجموع سود آن صنعت و شرکت افزایش خواهد یافت.

    وی ادامه داد: عموما در عرصه رقابت و بخصوص برای مصرف‌کنندگان، مقیاس ارزش گذاری قیمت محصولات برخی صنایع و شرکت ها نوع مشابه خارجی است و به دلیل احتمال افزایش نرخ ارزها سود آندسته از صنایع و شرکتها و در نتیجه قیمت سهام آنها افزایش خواهد یافت.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ارتباط تصمیمات بین‌المللی در فضای اقتصادی کشور گفت: به جهت حرکت منفی ارزش پول ملی، تبدیل وجوه نقد با انواع دارایی ها بیشتر توجیه خواهد داشت و در جهت حفظ و نگهداشت ارزش پول یکی از راه های حل این موضوع تبدیل وجوه نقد به سهام خواهد بود.

    برچسب ها