عصر خودرو

در دیدار وزیر ورزش با رئیس سازمان خصوصی سازی مطرح شد ؛

برنامه‌ریزی دوباره برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس

عصر بازار- در جریان دیدار وزیر ورزش و جوانان با رئیس سازمان خصوصی سازی قرار شد برنامه مشترکی برای واگذاری باشگاههای ورزشی بویژه استقلال و پرسپولیس بررسی و اعلام شود.

برنامه‌ریزی دوباره برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، مسعود سلطانی‌فر در دیدار با رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: کاهش تصدی گری دولت و کم شدن وابستگی تیم ها و باشگاه ها به اقتصاد دولتی از جمله برنامه های من در دولت دوازدهم است.

    وزیر ورزش و جوانان افزود: مفهوم خصوصی سازی در ورزش کشور هنوز به درستی جا نیفتاده است و اقتصاد ورزش با وجود پتانسیل بالا هنوز بخش بسیار کوچکی از کسب و کار در اقتصاد ایران را تشکیل می دهد که این موضوع دلایل مختلفی مانند رقابت غیرمستقیم دولت با بخش خصوصی، مقاومت مدیران نسبت به کاهش تصدی گری دولت به دلیل وابستگی شان به بخش دولتی، فقدان امنیت سرمایه گذاری و در نهایت ضعف تشکیلات و شاید قوانین لازم برای فعال تر شدن این بخش دارد.

    سلطانی‌فر با شاره به مدل های موفق دنیا در موضوع واگذاری و خصوصی سازی در ورزش گفت: شرایط جهان امروز و گسترش بسیار سریع خدمات ورزشی، ضرورت اصلاح ساختارها و واگذاری بسیاری از اقدامات اجرایی به مردم در قالب بخش های خصوصی را به ما یادآوری می کند و تصور می کنم از اولین گام ها در این مسیر گسترش مفهوم و فرهنگ سازی درباره خصوصی سازی ، اصلاح و تعدیل ساختارهای سازمانی دولتی است.

    وزیر ورزش و جوانان گفت: فعالیت بنگاههای اقتصادی در هر مکان قطعا باعث افزایش تولید ناخالص ملی و سرمایه های ملی است و به نظرم با کمک سازمان های مسئول مانند خصوصی سازی می توانیم با اصلاح ساختار بخش‌های دولتی ورزش، تمرکز زدایی نظام اداری و کنترل بیشتر به تسریع روند خصوصی سازی کمک بیشتری کنیم.

    سلطانی فر در جهت تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی تبیین شده توسط مقام معظم رهبری ، افزایش کیفیت خدمات و اشتغال زایی را بحث مهم دیگر خود در ورزش کشور خواند و گفت: در اصل، خصوصی سازی واگذاری مسؤولیت دولت در هرچه کارآمدتر کردن سرمایه ها با اتکا به مشارکت بخش خصوصی است و جلب مشارکت بیشتر مردم در فعالیتهای تولیدی و خدماتی است.

    در این نشست پوری حسینی، رئیس کل سازمان خصوصی سازی نیز درباره فرآیند خصوصی سازی و واگذاری باشگاههای ورزشی و بویژه استقلال و پرسپولیس مواردی را مطرح کرد و مقرر شد در نشستهای بعدی برنامه های مشترک وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی سازی در این مورد بررسی و اعلام شود.

    برچسب ها