عصر خودرو

قائم‌مقام وزیر نیرو :

اجرای ۷۰ پروژه بزرگ صنعت آب و برق ایران در دنیا

عصر بازار- قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: در حال حاضر وزارت نیرو ۷۰ پروژه بزرگ توسط بخش خصوصی در کشورهای مختلف در دست اجرا دارد.

اجرای ۷۰ پروژه بزرگ صنعت آب و برق ایران در دنیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، علیرضا دائمی با بیان این که قراردادهای جاری وزارت نیرو با کشورهای دیگر توسط شرکت‌های بخش خصوصی در حال انجام است، اظهار کرد: در حال حاضر در عراق ده‌ها پروژه در حوزه آب، فاضلاب، برق و انرژی در حال اجرا است.

    وی ادامه داد: در ترکمنستان نیز یک قرارداد جدید برای اتصال خط سوم شبکه برق ایران به کشورهای منطقه در شرف امضاء است که اگر این امر محقق شود می‌توانیم از طریق ترکمنستان با کشورهای همسایه مبادلات برقی داشته باشیم.

    قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل با اشاره به قراردادهای منعقد شده با ارمنستان نیز بیان کرد: اتصال خط سوم برق با این کشور نیز 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در صورت اتمام این طرح ایران می‌تواند نقش موثری در مبادلات برق داشته باشد.

    دائمی تصریح کرد: علاوه بر این وزارت نیرو در سریلانکا کشورهای آفریقایی و برخی کشورهای آمریکا لاتین نیز پروژه‌هایی را در مرحله اجرا دارد.

    وی با اشاره به توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در ایران، اظهار کرد: در هفته جاری پنج شرکت بزرگ نروژی برای همکاری احداث 120 مگاوات انرژی تجدیدپذیر وارد ایران می‌شوند.

    به گفته قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل، نمایشگاه بین المللی آب نیز که از روز دوشنبه برگزار می‌شود می‌تواند نقش تاثیرگذاری برای جذب شرکت‌های خارجی داشته باشد، چرا که در حال حاضر نیز 30 شرکت بین المللی در این نمایشگاه حضور دارند.

    برچسب ها