عصر خودرو

رئیس اتاق ایران مطرح کرد؛

تاکید فعالان اقتصادی اروپا بر گسترش روابط با ایران

عصر بازار- رئیس اتاق ایران از تاکید فعالان اقتصادی اروپا بر گسترش روابط با ایران با وجود تهدیدهای رییس جمهور آمریکا خبر داد.

تاکید فعالان اقتصادی اروپا بر گسترش روابط با ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، غلامحسین شافعی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در مورد برجام، گفت: همانطور که  جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان پاسخ رئیس جمهور آمریکا را داد و از اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری به عنوان بهترین گزینه یاد وحمایت کرد، فعالان اقتصادی نیز به این موضوع پایبند هستند.

    وی افزود: تقویت اقتصاد ملی بهترین پاسخ در برابر تهدیدها است. حمایت همه‌جانبه  قوای حاکمیتی، دولت و ملت بزرگ، شریف و متمدن ایران از سپاه  پاسداران مقتدر انقلاب اسلامی نشان‌دهنده وحدت ملت ایران برای برقراری امنیت در منطقه و دفاع از ملل مظلوم در برابر تروریسم است. این امنیت علاوه بر تقویت امنیت سرمایه‌گذاری در ایران به حفاظت از کشورهای منطقه در برابر تهدیدهای تروریستی نیز کمک می کند.

    شافعی ادامه داد: همانطور که مقامات بلندپایه اروپایی نسبت به حفظ برجام اطمینان داده‌اند، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی اروپا نیز در دیدارهای مشترک بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران تاکید دارند.

    وی افزود: تمایل کشورهای غربی و شرقی به همکاری اقتصادی با ایران طی دو سال گذشته، بارها اعلام شده است. سفرهای زیاد هیات‌های تجاری میان ایران و سایر کشورها از قاره‌های مختلف نشان‌دهنده روند رو به رشد همکاری‌های اقتصادی ایران با جهان است.

    رئیس اتاق ایران تصریح کرد: بیانیه مشترک کشورهای اروپایی همچنین تاکید روسیه و چین به عنوان طرف‌های مذاکره ایران، به منزوی شدن آمریکا در اظهار نظرهای ضد ایرانی رئیس‌جمهور این کشور منجر شده است. مقاومت اروپایی ها در مقابل خواست رئیس‌جمهور آمریکا، برای سرمایه‌گذاران این کشورها نیز حائز اهمیت است بنابراین، تهدیدهای رئیس‌جمهور ایالات متحده نمی‌تواند روابط اقتصادی ایران با دنیا را به انزوا بکشاند.

    برچسب ها