عصر خودرو

اوپک برآورد تقاضای جهانی نفت را بالا برد

عصر بازار- اوپک در تازه‌ترین گزارش خود ضمن اعلام افزایش تولید اعضای این سازمان در ماه سپتامبر، برآورد رشد تقاضای نفت را دوباره بالا برد.

اوپک برآورد تقاضای جهانی نفت را بالا برد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه سپتامبر امسال به دومین رقم بالای خود در سال جاری میلادی دست یافت، در حالی که این رقم در ماه پیش از آن کاهش یافته بود.

    اوپک همچنین برآورد خود را از رشد تولید نفت در سال‌های 2017 و 2018 میلادی افزایش داد.

    14 عضو اوپک در ماه سپتامبر امسال در مجموع 32 میلیون و 750 هزار بشکه نفت تولید کردند که حدود 88 هزار و 500 بشکه افزایش داشت.

    نیجریه و لیبی که از توافق جهانی کاهش تولید نفت مستثنی هستند، در زمینه رشد تولید پیشتاز بودند و هر یک تولید روزانه خود را در ماه سپتامبر 50 هزار بشکه بالا بردند.

    عراق نیز تولید نفت خود را در این ماه افزایش داد، این کشور هنوز تولید خود را به میزان مقرر در توافق جهانی کاهش تولید نفت کاهش نداده است.

    اوپک همچنین برآورد رشد تقاضای روزانه نفت جهان را بالا برد و پیش‌بینی کرد که این رقم در سال 2017 میلادی یک میلیون و 400 هزار بشکه و در سال 2018 میلادی یک میلیون و 400 هزار بشکه خواهد بود.

    این سازمان همچنین برآورد رشد تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک را برای سال جاری میلادی کاهش داد.

    طبق اعلام اوپک، سطح ذخیره‌سازی نفت خام در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD) در ماه اوت امسال کمتر از سه میلیارد بشکه بوده که همچنان بالاتر از میانگین پنج ساله است.

    برچسب ها