عصر خودرو

رونق صادرات پسته با عرضه در بورس کالا

عصر بازار- عرضه پسته در بورس کالای ایران باعث سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار پسته، جلوگیری از نوسان قیمت و افزایش تعداد خریداران می‌شود.

رونق صادرات پسته با عرضه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، عرضه پسته در بورس کالای ایران مزیت‌های بسیار زیادی برای کشاورز، خریدار و فروشنده دارد، بنابراین کشاورزان و باغداران پسته از این کار استقبال کرده و خواهان عرضه این محصول در بورس کالای ایران هستند . مهم‌ترین مزیت عرضه پسته در بورس کالای ایران سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار پسته و جلوگیری از نوسان قیمتی است، زیرا با کشف قیمت شفاف و عادلانه در بورس کالا، کشاورز متضرر نشده و می‌تواند محصول خود را به راحتی به فروش برساند.

    بورس کالای ایران مرجع بسیار مطمئنی برای خریداران است، زیرا با استانداردهایی که برای پذیرش محصول و انبارها دارد، خریداران می‌توانند با اطمینان بیشتری نسبت به خرید محصول اقدام کنند که این امر باعث افزایش تعداد خریداران می‌شود. علاوه بر این با معامله پسته از طریق گواهی سپرده کالای این محصول بدون جابه‌جایی فیزیکی، چندبار معامله شده و این امر موجب کشف قیمت روزانه پسته آن در مکانیسمی شفاف و رسمی می‌شود.

    ورود پسته در بورس کالا صادرات را افزایش می‌دهد

    همایون دارابی کارشناس و تحلیل‌گر بازار سرمایه با اشاره به مزیت عرضه پسته در بورس کالا اظهار کرد: زمانیکه محصولی وارد بورس کالا می‌شود، یعنی توانسته به بازار پیشرفته دست پیدا کند و بروز این امر می‌تواند، باعث رشد و پیشرفت آن محصول به شمار آید. وی ادامه داد: عرضه پسته در بورس کالا سبب ایجاد شفافیت محصول شده و به مراتب  صادرات آن نیز به بازارهای  بین المللی بیشتر خواهد شد.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه پسته یکی از مهمترین محصولات کشاورزی کشور ما به حساب می‌آید، یادآورشد: عرضه این محصول می‌تواند شرایط مناسب تری را برای انجام معاملات در بازار داشته باشد.

    حذف واسطه ها با عرضه پسته در بورس کالا

    علی موسوی کارشناس بازار سرمایه نیز اظهار کرد: ورود پسته در بورس کالا سبب شده که دست دلالان در بازار کوتاه شود.

    وی با اشاره به اینکه عرضه پسته در بورس کالا موجب شفافیت در نرخ معاملات خواهد شد، تصریح کرد: زمانی که معامله‌ای صورت گیرد خریدار می‌تواند با خیالی آسوده محصول خود را خریداری کند چرا که قیمت در بورس کالا به صورت شفاف تعیین شده است.

    موسوی در ادامه افزود: استانداردسازی از دیگر مزیت‌های عرضه پسته در بورس کالا است. زمانیکه خریدار محصولی را دریافت می‌کند، از نظر کیفیت، می‌تواند نسبت به آن مطمئن باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان  مزایای دیگر عرضه پسته در بورس کالا گفت: بیشتر تولیدکنندگان نمی‌توانند کالاهای خود را صادر کنند، بنابراین با  عرضه این محصول در بورس علاوه بر ایجاد بازارهای فروش جدید، می تواند ارز آوری را برای کشور به ارمغان بیاورد.

    به گفته موسوی، حذف هزینه‌های فروش در بازاریابی از دیگر مزایای عرضه پسته دربورس کالاست که می‌تواند به بازاریاب کمک کند.

    برچسب ها