عصر خودرو

قیمت جهانی نفت سبک ایران به بشکه ای ۵۵ دلار رسید

عصر بازار- قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۶ اکتبر(۱۴ مهر) با یک دلار و ۶۹ سنت کاهش به بشکه ای ۵۵ دلار و ۳۱ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت سبک ایران به بشکه ای ۵۵ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، افزایش عرضه نفت در هفته منتهی به 6 اکتبر (14 مهر) سبب ایجاد نفت مازاد در بازار و در نتیجه کاهش قیمت شده است.
    صادرات نفت آمریکا با رشد 490 هزار بشکه ای، روزانه به 2 میلیون بشکه افزاش یافته و در این میان، تولید نفت از یک میدان مهم لیبی نیز به تازگی از سرگرفته شده است.
    مدیریت کل اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت با انتشار گزارشی درباره وضعیت بازار نفت در هفته منتهی 6 اکتبر(14 مهر) اعلام کرد: نرخ نفت خام سبک ایران در هفته مورد نظر با یک دلار و 69 سنت کاهش به بشکه ای 55 دلار و 31 سنت داد و ستد شد.
    نفت خام سنگین ایران در بازارهای جهانی نیز در هفته مورد بررسی با یک دلار و 26 سنت افت، بشکه ای 53 دلار و 27 سنت معامله شد.
    قیمت سبد نفتی اوپک در هفته مورد بررسی با یک دلار و 40 سنت کاهش، بشکه ای 54 دلار و 38 سنت داد و ستد شد.
    نفت خام دبلیو.تی.آی (WTI) آمریکا نیز در هفته منتهی به 14 مهر با یک دلار و 62 سنت افت، 50 دلار و 21 سنت برای هر بشکه داد وستد شد.
    قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال نیز 2 یک دلار و 57 سنت ریزش، بشکه ای 56 دلار و 2 سنت مبادله شد.
    همچنین هر بشکه نفت خام شاخص دبی و عمان نیز به ترتیب با یک 86 سنت و یک دلار و 40 سنت کاهش، به قیمت 54 دلار و 68 سنت و 54 دلار و 80 سنت داد و ستد شد.

    برچسب ها