عصر خودرو

در شهریور ماه رقم خورد:

افزایش ۹۰ درصدی ارزش خرید و فروش سرمایه‌گذاران خارجی در بورس

عصر بازار- در شهریور ماه ۹۶ با فعال‌تر شدن سرمایه‌گذاران خارجی نسبت به ماه قبل، رشد ۹۰ درصدی خرید و فروش سرمایه‌گذاران خارجی در بورس تهران رقم خورد.

افزایش ۹۰ درصدی ارزش خرید و فروش سرمایه‌گذاران خارجی در بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، حمید روح بخش مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران با اعلام مطلب فوق افزود: طی شهریور ماه 96، اشخاص حقوقی خارجی 95 درصد از معاملات سرمایه گذاران خارجی را در اختیار داشته و اشخاص حقیقی خارجی 5 درصد از معاملات سرمایه گذاران خارجی را پوشش داده اند. در این ماه 45 سرمایه گذار خارجی اقدام به خرید یا فروش کرده اند. شایان ذکر است خرید خارجی ها در حدود 22 درصد از فروش آنها بیشتر می باشد.

    روح بخش خاطرنشان کرد: همچنین ارزش خرید و فروش سرمایه گذاران خارجی در شهریور ماه 96 نسبت به ماه قبل 90 درصد افزایش داشته است. مقایسه معاملات از نظر حجمی نشان می دهد که 59 درصد حجم خرید و فروش آنها افزایش داشته است.

    مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران تصریح کرد: سرمایه گذاران خارجی در 37 صنعت بورس تهران حضور دارند و در پایان شهریورماه 96 نسبت به ماه قبل در حدود 3 درصد افزایش در ارزش دارایی سرمایه گذاران خارجی مشاهده می شود.

    این افزایش به سه دلیل ورود سرمایه گذاران خارجی جدید، افزایش فعالیت سرمایه گذاران خارجی موجود و نیز رشد شاخص بورس بوده است.

    یادآور می شود: نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران در آبان ماه 73 صادر شد و با صدور 110 کد معاملاتی در نیمه نخست 96 برای سرمایه گذاران خارجی، در کل تاکنون 916 کد سهامداری برای سرمایه گذاران خارجی صادر شده است.

    برچسب ها