عصر خودرو

راه اندازی بلاک چین در بیمه کشتیرانی

عصر بازار- شرکت های بیمه ای- وای و بلاک چین گاردتاریم، اولین بستر بلاک چین (زنجیره بلوکی) برای بخش بیمه کشتیرانی را راه اندازی کرده اند.

راه اندازی بلاک چین در بیمه کشتیرانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، این بستر دیجیتالی با همکاری چندین شرکت پس از 20 هفته بررسی، برای ایجاد فهم مشترک و رفع چالش های موجود در فضای پیچیده بین المللی بخش کشتیرانی اجرا شد.

    علاوه بر این، آنچه سبب شده است تا زنجیره بلوکی زودتر به بیمه کشتیرانی برسد، وجود بوروکراسی اداری پیچیده، حجم تراکنش بالا و سطح وسیعی از مغایرت گیری در این بخش است.

    با اتکا به فنآوری ابری جهانی «آژور» از شرکت مایکروسافت، این بستر از سال 2018 به اجرا درخواهد آمد و مشتریان، کارگزاران، بیمه گران و اشخاص ثالث را در یک دفتر کل توزیع شده به یکدیگر متصل می کند. این دفترکل، داده های مربوط به اطلاعات فردی، ریسک و مواجهه با ریسک و ارتباط آنها با قراردادهای بیمه ای را در بر می گیرد.

    «جاناتان ژائو»، مدیر بخش منطقه ای"ای – وای" در این زمینه می گوید: توان زنجیره بلوکی برای ایجاد تحول در فضای کسب و کار بیمه همواره روشن بوده است؛ ما بدنبال بهره گیری از این فناوری در صنعت بیمه کشتیرانی و در جستجوی کشف این هستیم که چگونه یافته ها و نظرات مختلف را در دیگر بازارهای خاص بیمه ای به کار ببریم.

    زنجیره بلوکی، یک مدل از پایگاه داده توزیع شده است که در ایجاد بیت کوین به جهان معرفی شد. این پایگاه داده به صورت مستمر فهرستی از رکوردها (رده ها) را که هرکدام به گزینه های قبلی فهرست ارجاع می دهند را حفظ می کند و بدین وسیله در مقابله با تضعیف یا بازنگری غیرمجاز تقویت می شود.

    در این فناوری با وجود کاربران متعددی که به طور همزمان داده هایی را ثبت و اصلاح می کنند و ممکن است که آن داده ها با هم تداخل داشته باشند، شبکه قادر به حفظ یکپارچگی محتوای پایگاه داده است.

    با توجه به ساختار داده ای رمزنگاری شده که بلاک چین داراست، یکپارچگی بدون هیچ کنترل کننده مرکزی حفظ می شود. اولین و معروف ترین استفاده از فناوری زنجیره بلوکی در دفتر کل تراکنش های بیت کوئن اتفاق افتاده است که الهام بخش ایجاد دیگر ارزهای رمز پایه و پایگاه داده توزیع شده مستحکم شده است.

    این فناوری در گستره وسیعی از کاربردهای مالی و غیرمالی قابل استفاده است، برای استفاده از زنجیره بلوکی در بورس اوراق بهادار، بیمه و بانکداری مطالعات و پروژه های متعددی در جریان است.

    توان ایجاد و حفظ داده های مربوط به دارایی های طرف های مختلف معامله؛ اتصال داده به قراردادهای بیمه، دریافت و بررسی اطلاعاتی که سبب قیمتگذاری یا تغییر روند کسب و کار می شود؛ اتصال دارایی ها، تراکنش ها و پرداخت های مشتریان و دریافت و اعتبارسنجی اولین هشدارها و داده های مربوط به خسارت از جمله قابلیت ها و توانمندی های بستر دیجیتالی زنجیره بلوکی به شمار می روند.

    برچسب ها